1 review

Pure Farming 2018, Windows

€ 11,95
Specificaties PC • Simulatie - Bekijk alle specificaties

Pure Farming 2018, Windows Review

Arator 16 maart 2018, 180 views Product gekocht

Pure Farming 2018, Windows

Ik had dit spel in pre-order via Steam, en na 2 uur spelen heb ik een refund gevraagd. De extra map van de pre-order is sowieso een lachterje. Gameplay is traag, weinig variatie in de game qua voertuigen.

Pluspunten

• tutorial story mode trok mij wel aan
  • grafische toppers

Minpunten

• grafische missers
  • voelt traag aan
  • weinig bekende merken
  • controls

Gameplay Score: 1
Beeld Score: 3
Geluid Score: 4
Besturing Score: 2
Stabiliteit Score: 4
Op het eerste zicht leek deze game me wel iets. Grafisch zag het er beter uit dan FS17, afwisseling met dieren, boomgaard, rijstvelden, ... En als je het voor een bepaald tijdstip kocht, kreeg je er de "Germany"-map als uitbreiding bij.

Die "Germany"-map is een lachertje. Je boerderij met een rivier er rond, en aan de overkant een straat met alle winkels. Dat was het. Een map waar je alles eens kan testen en niet ver moet rijden. Echt de pre-order niet waard.

De story-game/tutorial. Het verhaal trok me wel aan, maar al bij de intro, waar het verhaal even geschetst wordt, zag ik al fouten in de tekeningen. Ik kan niet zeggen wat, maar er leek mij iets niet te kloppen in het perspectief. Net of het snel nog moest worden afgemaakt. Op zich is dat geen game-breaker, aangezien je dit maar 1 keer te zien krijgt, maar het zet toch al wel een bepaald gevoel.

Dan de gameplay zelf. Ik had het gevoel dat de tractoren niet vooruit te branden waren. Wat op een map een klein veld leek, en als je er ingame voor stond ook een klein veld leek, kostte wel 50 heen-en-weer-ritten + een rit naar het tankstation (je moet je fuellevel in het oog houden) om dit veld te ploegen. Blijkbaar was ik niet de enigste die hierover klaagde, want in een aangekondigde patch zou er al gesleuteld worden aan het fuel-gebruik.

Je hebt een tablet bij je, en via daar kan je je mails lezen, een drone aansturen voor een vogelperspectief, een shop bezoeken, ... Op zich logisch om dit te kaderen in een tablet. Doch door de map moet je scrollen met WQSD-knoppen. Een besturing met de muis had mogelijk moeten zijn. Net zoals dat je het scrollwieltje had moeten kunnen gebruiken om door je mails te gaan (hier moet je dan weer met je muis een scrollbalk bedienen). En ook hier hebben ze reeds de nodige klachten ontvangen, want er is ook een patch aangekondigd om de tablet aan te passen.

Ook om je voertuig te bedienen moet je gans je toetsenbord afgaan. Een F-toets voor de lichten, een numerieke toets om de radio aan te zetten, ";" om te wisselen van radiokanaal.
Om de "pipe" van je graandorser te bedienen, moet je dan weer de "W"-toets inhouden en met de muis bewegen. Het zit gewoon verdeeld over het ganse toetsenbord. Ik heb niet direct opties gezien om de keybinding te veranderen. Het spel nam wel mooi mijn azerty-indeling aan, en dat is voor sommige games al moeilijk (daarom heb ik dus in windows ook een qwerty-indeling naast de azerty)

Het ontbreken van de grote merken speelde voor mij niet echt een rol. Op zich ken ik er weinig van. Maar toch had er wat meer keuze moeten wezen in de shops. Je kan toch wel een tractormodel maken dat van ver lijkt op een groene "Jan Hert", of een pikdorser van "Klaas". Of geef op z'n minst de mogelijkheid tot het kiezen van een kleur.

Op het grafisch gebied ben ik wat verdeeld. Je materiaal wordt mooi in gradaties vuil. De bomen zijn niet opgebouwd uit 1 texture die 4 keer gedraaid wordt. De boomgaarden ogen eveneens mooi.
De achtergrond daarentegen valt dik tegen, en dit zelfs op ultra-instellingen. Je ziet gewoon vierkante bergen en net ervoor lijken er rotsblokken te liggen die zo uit de lucht zijn gevallen.

De achteruitrijspiegels geven wel iets weer, maar ik kon niet uitmaken of dit werkelijk een spiegeling was van de omgeving; het beweegt als ik het voertuig in beweging bracht. In ieder geval kon ik nooit mijn eigen tractor/aanhangwagen waarnemen in de spiegel, ook niet bij een draai. Dat iets dergelijks weggehaald wordt bij een lichtere grafische instelling, kan ik volgen, maar niet in ultra-instellingen.

Het personage leek mij over de grond te zweven, en de voertuigen gaven me ook niet het gevoel dat ze de grond raakten.

Op zich had dit een topper kunnen worden, mits meer aandacht in de grafische details en gameplay. Ik heb zelf geen ingame beelden gemaakt, aangezien ik aan de 2 uur ingame zat, en ik een refund gevraagd (en gekregen heb) bij Steam.

Heb jij ook een Pure Farming 2018, Windows?