Specificaties met 160GB harde schijf - Bekijk alle specificaties

Humax iPVR-9200C Review

bombarie 24 februari 2010, laatste update op 24 februari 2010, 548 views

Humax iPVR-9200C

Pluspunten

• twin tuner (kijken en opnemen tegelijk, of 2 programma's gelijktijdig opnemen),
  • picture in picture,
  • terugspoelen/stoppen tijdens het kijken
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• kleine harde schijf
  • reboot nodig,
  • overzetten van bestanden

Ik heb dit apparaat nu bijna 3 jaar in huis en tot nu toe zijn er geen grote problemen. De prijs zo'n 3 jaar geleden was bijna 300 euro. Aansluiten was simpel, zeker omdat het de samsung decoder verving. Het eerste wat toen op viel was de afwezigheid van het kunnen instellen van de volgorde van de voorkeur kanalen. Dit is inmiddels in een firmware update toegevoegd. Beeld en geluid zijn prima, en ook de afstandbediening is goed.
Wat betreft de tekortkomingen/schoonheidsfoutjes het volgende:
- Eens in de zoveel tijd moet ik de Humax 'rebooten'. Het appraraat reageert niet meer op de afstandsbediening of knopjes op het apparaat. Op de achterkant zit een aan/uit schakelaar, en na zo'n reboot kan ik er weer zo'n 2 maanden mee vooruit. Vervelend is allen dat dit ook kan gebeuren tijdens een opnamen en dat heeft dan wel eens tot gevolg gehad dat de schijf vol liep met een doorlopend programma of dat programma's uit het schema niet meer opgenomen werden.
- Wat al eerder aangehaald is, is de grootte van de harde schijf. Ik zie gebruikers van hd-decoders klagen dat 320GB te klein is, nu is 160GB al helemaal niet veel meer. De grootte van de opgenomen programma's is afhankelijk van het kanaal en kan dus vari๋ren hoeveel ruimte per uur nodig is.
- Overzetten van bestanden kan wel, maar is een moeizaam proces. Dit loopt via een USB kabel en een command line tool op een pc. Dit is erg traag en mislukt regelmatig. Ook heb ik dit onder Vista nog niet voor elkaar gekregen.
Al met al ben ik toch tevreden over deze decoder. Ik heb op dit moment niet de behoefte deze decoder te vervangen maar zou dan toch zeker naar een Humax kijken

Heb jij ook een Humax iPVR-9200C?

vind dit nog steeds een top ding wat nog prima te kijken is via een goede scart op mn 42" full HD philips. Heb nog niks te klagen