Plantronics Rig 800LX

Specificaties Draadloos RF met USB - Bekijk alle specificaties

Plantronics Rig 800LX Review

donGaboz 30 januari 2018, 2.472 views Product gekocht

Plantronics Rig 800LX

Lichtgewicht, wireless en lekker om je oren. En Dobly Atmos is ongelooflijk.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Wireless
  • goed om je oren
  • Dobly Atmos licentie inbegrepen
  • lange batterijduur

Minpunten

• microfoon kan wat onhelder overkomen
  • kan na verloop van tijd warm om je oren voelen.

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 3
Vroeger in de tijd van Call of duty 4 kocht ik een 5.1 surround sound set van samsung. Met dit had ik ineens een grote voorsprong in de multiplayer. Ik wist waar ze vandaan kwamen en werd vor cheater uitgemaakt doordat ze niet meer konden sneaken. Dit was heerlijk maar in der loop de tijd is geluid met gamen bij mij achteruit gegaan. Tot nu toe.

Ik zocht een goede wireless headset die surround kan leveren maar alles ging makkelijk over de 200 euro; Turtlebeach, Astro, Razer. Tot dat ik over de Plantronics las.

Ik dacht altijd dat plantronics alleen voor bedrijven headsets maakt maar tot mijn verbazing hebben ze ook een game lijn. En kwam mooi in mijn budget ook.

De Rig 800 LX biedt alles wat ik wil. Het is wireless, het heeft Dobly Atmos, een makkelijk te gebruiken microfoon die mooi wegklikt en lichtgewicht.

Laten we beginenn met gewicht.
Door de gebruikte materiaal is hij erg licht maar krijg niet de indruk dat het breekbaar is. de oorschelpen zitten goed en je kan de headset op verschillende standen zetten. En zag dat je andere kleuren kan kopen voor je headset als je dat ook leuk vindt.

Wireless en batterijduur:
Ze garanderen 24 uur en lijkt waar te maken ook. Wanneer je de apparaat aanzet geeft hij meteen aan in wat voor staat de batterij is en de verbinding is met 10 meter heel prettig mee rond te lopen. overigens voor verbining maakt hij gebruik van een USB dongle aan je xbox of pc.

Microfoon:
Ik ben duidelijk te verstaan en als je wil muten kan je doormiddel van de headset omhoog klikken uitzetten. wil je weer praten, doe de mic omlaag. het kan wel zo zijn dat de kwaliteit minder is en ik heb niet echt feedback van mezelf wanneer ik praat dus dat is een kleine minpuntje.

Dobly Atmos de volgende games ondersteunen atmos

Assassin’s Creed: Origins
Crackdown 3
Gears of War 4
Rise of the Tomb Raider
Super Lucky’s Tale

Zelf heb ik Battlefield en dit veranderd alles. Je hoort nu waar je vandaan geschoten wordt. Je voelt de motor of paard tussen je benen. bombardementen zijn beangstigend. Als atmos niet ondersteund wordt heb je nog steeds een goede surround sound weergave van de headset waardoor een game als Call of duty of PUGB ook zeer goed uit de verf komt.

Kort gezegd, ik ben heel blij met deze aankoop kan een paar jaar mee vooruit

Heb jij ook een Plantronics Rig 800LX?

Wat voor geluiddemping van derden (burenlawaai in flat om maar een voorbeeld te noemen) zou ik mogen verwachten als ik een filmpje kijk met deze koptelefoon op?
Er zit geen noice canceling in de koptelefoons. I dus je kan last van hebben. Maar ik denk dat als je je buren hoort er wat meer mis is in de huis isolatie dan de koptelefoon, als deze de geluid van de koptelefoon weet te overstemmen.

Zelf heb ik een jochie van anderhalf jaar oud en mocht hij huilend wakker worden, hoor ik dat wel op de achtergrond als de game of film een is rustig oftewel zacht moment heeft.
Ik heb deze ook maar in bf1 kan ik geen atmos selecteren. Weet jij wat het probleem kan zijn. Thx
Ik speel via xbox one en die produceert dan via een instelling op de xbox zelf op atmos. Je kan dit dus niet kiezen in the games zelf.
Dolby Atmos > moet je een driver installeren vanuit de Windows Store > Dolby Access (inmiddels).

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ook voor de Xbox One zeer zeker hetzelfde verhaal!
Bedankt voor de info maar dolby atmos werkt niet in bf1 onder windows zelfs niet als je dolby access installeert. Werkt alleen op de xbox :-)
Ok bedankt voor de info.