Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z370 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3 Review

Luster78 5 januari 2018, laatste update op 5 januari 2018, 99 views

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3

De gaming 3 is voor mij een betaalbaar z370 bordje voor iemand die serieus wil gamen maar niet per se het maximale uit zijn systeem wil persen.

Pluspunten

• Voelt stevig aan
  • Kan overal makkelijk bij
  • Handig houdertje om powerknop stekkertjes etc. aan te sluiten

Minpunten

• Voor mijn doeleinden geen

Layout Score: 4

Waarom een review?

Tja, wat doe je als je 30 euro steamtegoed krijgt voor een review. Juist je eerste productreview schrijven op tweakers.

Wat voor gebruiker ben ik?

Mijn oog was gevallen op de nieuwe intel 8600K processor. En daar moet dan een Z370 moederbord bij. Nou ben ik een standaard gamer die gewoon een goed bordje wil en zich niet te veel waagt aan overclocken.

Wat zocht ik?

Mijn referentie was de Asrock Z370 Extreme4. Met een prijspeil van rond de € 185,- toch iets meer dan ik er aan uit wilde geven.
Nou heb ik niks met SLI of Crossfire (dat is zó 2014). Daarnaast heb ik aan één SSD van 500gig echt genoeg waardoor een overdaad aan SATA aansluitingen voor mij ook niet boeiend is.
Maar de audio wilde ik dan weer wel. Na het nodige speurwerk kwam ik op de Gigabyte gaming 3 die zich qua snelheid goed kan meten met de zelfs de wat duurdere kaarten zoals de Extreme4.

Waarom deze kaart gekozen?

Nou niet vanwege het steam tegoed natuurlijk want dat wist ik nog niet toen ik het bord kocht.

De gaming 3 is voor mij een betaalbaar z370 bordje voor iemand die serieus wil gamen maar zich niet per se het maximale uit zijn systeem wil persen.

Heb jij ook een Gigabyte Z370 Aorus Gaming 3?

Kan ik dit ook krijgen?