Logitech G330 Review

ray538 14 februari 2010, laatste update op 14 februari 2010, 2.884 views

Logitech G330

Pluspunten

• Comfortabel & Lichtgewicht
  • Kantelbare Oorkussens
  • Microfoon met ruisonderdrukking
  • USB en 3,5 mm mini-jack aansluiting
  • Volumeregeling op het snoer

Minpunten

• Bedraad

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
De Logitech G330 is een zeer comfortabele gaming headset welke je naast het gamen ook goed als VoIP headset kan gebruiken. Ik heb deze headset gekocht omdat ik een nieuwe headset zocht met een goede geluidkwaliteit en een USB aansluiting.

Over de G330
De headset gaat achter het hoofd langs en rust op de oren, hij is van een zeer licht materiaal gemaakt waardoor je hem een lange tijd op je hoofd kan hebben zonder last te krijgen van je oren. De beugel achter het hoofd is in breedte verstelbaar. Ook de kantelbare oorkussens dragen mee aan het comfort, ze sluiten altijd goed aan op de oren.

Naast een goed comfort beschikt de G330 over een extra USB dongle, je kunt de headset met USB aansluiten of via twee 3,5 mm mini-jack stekkertjes. Wanneer je hem via USB aansluit fungeert hij als een tweede geluidskaart, als je kiest om de mini-jack stekkertjes te gebruiken werkt hij met de ingebouwde geluidskaart van je computer. Op het 2,4 meter lange snoer zit een schakelaar om de microfoon uit te zetten en een wieltje om het volume van het geluid aan te passen.
De microfoon beschikt over ruisonderdrukking en zorgt er voor dat eventueel achtergrondgeluid (denk aan mensen die de kamer binnen komen lopen) zo veel mogelijk wordt weg gefilterd. Stemmen zijn goed en helder te verstaan en ook muziek klinkt goed.

Een belangrijke reden voor mij om de headset te kopen was de USB aansluiting, ik gebruik hem ook tijdens het gamen op de Playstation 3, waarop hij ook uitstekend op werkt.

Kortom, een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een kwalitatieve en comfortabele headset. Het nadeel is wel dat de headset bedraad is, je bent de gebonden aan de lengte van het snoer (eventueel kun je hem nog iets verlengen met een USB verlangkabel).

Heb jij ook een Logitech G330?

Ik wil niet cru zijn... maar ik lees hier het volledige corpus van de review, die volledig toegewijd is aan hoe de headset gebouwd is, hoe comfortabel hij zit, dat hij een USB-aansluiting heeft en over volumecontrole beschikt.

en dan lees ik dit:
"Kortom, een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een kwalitatieve en comfortabele headset."

ik heb nergens iets gelezen van hoe het zit met lage, midden, hoge tonen; hoe het zit met opnamekwaliteit van de microfoon; hoe het ruimtelijk geluid aanvoelt; hoe goed hij achtergrondgeluid buitenhoudt...

in andere woorden: iedereen heeft andere waarden, dus gewoon zeggen dat iets "goed" is, helpt de meeste mensen niet verder
Je zegt het eigenlijk zelf al: iedereen heeft andere waarden. Ik vind het normaal om onderaan een review even je conclusie te trekken over datgene wat je daar boven geschreven hebt. Een review is subjectief en dus de daaropvolgende conclusie ook. Ik mag aannemen dat je als lezer van de review altijd in je achterhoofd houd dat het subjectief is (ik heb het dan over de gedeelten waarbij een mening wordt gegeven, testresultaten ed vallen hier natuurlijk niet onder), dus wanneer iemand zegt dat hij dit een goed product vind blijft dat in alle opzichten een mening.

Ik wil overigens best nog even kijken naar de mogelijkheden voor de PS3 (wat zeker mogelijk is, ik gebruik hem zelf ook op de PS3) en dingen als geluidskwaliteit. Toen ik de review schreef - en nog steeds - was dat voor mij geen issue, maar ik begrijp dat het eigenlijk wel thuis hoort in een review.
Inderdaad, iedereen heeft andere waarden, maar het is juist daarom dat ik vraag om eigenschappen die objectief kunnen worden beschreven.

Om maar een voorbeeld te geven: Beats by Dre
Ik heb deze zelf nooit opgehad, maar ik weet van mensen dat de bastonen er sterk uitvergroot worden. Dit is gewoon een waarneming. Nu ligt het aan ons, de andere consumenten, om te beslissen of we dat nu leuk vinden of niet. Ik zou weigeren, aangezien ik liefst een zo realistisch en origineel mogelijke klank heb, maar veel mensen zijn nu eenmaal bass-geil en verkiezen de Beats.

Dus, klinken de hoge tonen goed? Zijn ze schel, zacht, anders? Hoe zit het met ruimtelijk geluid, krijg je de indruk dat je écht in het midden van het geluid zit of is het maar een zwakke illusie? Lekt het achtergrond geluid erdoor of wordt alles mooi geïsoleerd?

Dit zijn voor mij de belangrijkste eigenschappen van een goede koptelefoon. Ik probeer hier om zo objectief mogelijke dingen te vragen, aangezien deze mij meer zeggen als een simpele "kwalitatief".

p.s.: ik ben je niet aan het afkraken ofzo, ben gewoon nieuwsgierig naar hoe hij klinkt
Even een heel jaar later?! Nu vraag ik me af zijn er dan Headsets in deze prijsklasse die aan deze Eisen voldoen die jij nu allemaal beschrijft?

Heb hem zelf toen der tijd bij de mediamarkt gehaald voor een leuk prijs mijn vorige headset was toen net Kapot :( en zocht een iets duurdere vervanging. En keek puur uit naar duidelijkheid en geen Extra's die jij nu beschrijft. Skype en Gaming.

Deze Headset is na mijn mening een Instap headset voor gamers, een goeie allround die daarnaast niks extra's biedt en doet wat nodig is.

Als je echt hoge en lage tonen wilt in een headset zou ik voor een 5.1 of een 7.1 headset gaan. Of puur een Stereo Koptelefoon. En dan ben je ook weer een paar hogere klasses verder.

De G330 doet precies waarvoor hij ontworpen is en persoonlijk een heel fijn ding.
Ik ben met je eens hij zit ECHT SUPER lekker :*)
Maar hoe is het geluid, hoe klinken de bassen, het midden en het hoog?
Bass is niet zo aanwezig, maar voor skype en gaming is het wel te doen verder. ( mits je niet super veel eist. )

Het geluid is wel erg helder alleen de bass is bijna niet te bekennen.
Ik vind de bass anders prima voor deze headset.
Ik denk dat je maar eens naar je geluid instellingen moet kijken en daar je baas wat harder moet zetten. Dan is het prima te doen.
@ray538
Welke instellingen heb jij gedaan op de PS3, want ik krijg geen geluid !
Microfoon werkt perfect maar geen geluid.
Hij werkt perfect op de PC , dus daar scheelt het niet aan ;)
Het geluid is goed, niet super en inderdaad hij zit heel lekker, soepel. Een ideale set voor als je lang achter elkaar aan het spelen bent.
Weleens getest op een ps3?
Ben opzoek of deze headset niet alleen de chat maar ook de game sounds doet
Bass is heel goed op te lossen door een goed audio programma.

Ik zelf gebruik Razer Surround: http://www.razerzone.com/surround
Als je dit instelt krijg je een 7.1 surround en is goed in te stellen naar keuze.
De bass boost moet je in de instellingen dus wat omhoog krikken om de goede bass te krijgen.

Verder kan ik alleen zeggen dat het een prima ding is, heb hem nu ongeveer anderhalf jaar. Helaas is mijn kabeltje na 8 maanden kapot gebeten door mijn kat. Gelukkig is het opgelost door het vast te lassen. Nu, na aanderhalf jaar begint de microfoon een beetje rot te doen, valt soms weg en als het draad gekronkeld is dan kraakt hij. Garantie zit erop dus ik denk dat ik straks een nieuwe ga kopen.

Ook zeer goed voor gamen, skypen, muziek (met de juiste instellingen) en eigenlijk gewoon comfortabel aan het hoofd. Af en toe lig ik op mijn bed met de laptop op schoot en de headset op mijn hoofd. Als ik dan ga liggen zit de band aan de achterkant in de weg, maar als je zit heb je er geen last van. Verder doet hij niet zeer aan je oren en je kan hem urenlang ophouden vanwege de flexibele oren.

De G330 is dus een zeer goede headset die doet wat hij moet doen en zit erg comfortabel zolang het nodig is.