1 review

HP Omen 800

HP Omen 800 Review

Cupii 30 december 2017, laatste update op 30 december 2017, 942 views Product gekregen

HP Omen 800

Fijne headset van goede kwaliteit voor een relatief lage prijs.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Goede microfoon
  • Zeer comfortabel
  • Lange gevlochten kabel

Minpunten

• Groot formaat

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 3
De HP Omen 800 is een comfortabele headset die stevig in elkaar zit.

Unboxing

De headset zit in een mooie matzwarte doos. In de doos vind je:
  • Documentatie
  • Eén sticker
  • De headset
  • Een verloopstekker
[img=620]eWKGK7U6[/img]

Eerste indruk

De headset is erg stevig gebouwd en netjes afgewerkt. Wat betreft de vormgeving is het een soort kruising tussen de SteelSeries Siberia 200 en de Razor ManO'war.

[img=620]MUDBeUoF[/img]
[img=620]LF2ZMJnS[/img]

Specs

De headset is voorzien van 53mm speakers, dat is vrij groot voor een dergelijke headset en op papier zou dit betekenen dat er een goede bas uit zou moeten komen.

De headset wordt aangesloten door middel van twee jacks in plaats van USB wat vooral bij de PC vaak de voorkeur heeft. De headset wordt geleverd met een korte verloopkabel om van de twee jacks één te maken zodat je deze met bijvoorbeeld je telefoon kunt gebruiken. Tevens kun je met de knop en het wieltje op de kabel het volume aanpassen en de microfoon in- of uitschakelen.

[img=620]flOTxgOo[/img]
[img=620]qGLLDasv[/img]
[img=620]1S2Ybg1S[/img]
[img=620]GcPFV0yq[/img]

Gebruik

De Omen 800 is plug and play er is dus geen installatie nodig.

Ondanks de aluminium beugel is de headset licht van gewicht en zit met zijn grote kussens comfortabel op het hoofd. De headset is wel vrij groot en kan er misschien wat gek uitzien op een klein hoofd. Ter referentie zie je de Omen 800 naast de Siberia Prism V3.

[img=620]etoEUaPO[/img]
[img=620]6XGijBsR[/img]
[img=620]cM57euA0[/img]

Prestaties

Zoals verwacht heeft de headset een goede bas al zijn de rest van de tonen iets blikkerig in vergelijking. Opvallend is de kwaliteit van de microfoon, de opname klinkt in vergelijking met andere headsets in deze prijsklasse aanzienlijk beter.

[img=620]1DDY9Qcp[/img]

Disclaimer

Ik heb deze headset gewonnen bij de Coolblue winkel in Den Haag. Ik ben zo blij met het apparaat dat ik heb besloten een review te schrijven als bedankje richting Coolblue en HP (Omen). _/-\o_

Het bericht is dus niet gesponsord en bevat alleen mijn eerlijke mening. Alle foto's zijn onbewerkt. Ik ben absoluut geen audiofiel maar wel een fanatieke gamer.

[img=620]sNhSNN1f[/img]

Heb jij ook een HP Omen 800?