1 review

Plantronics RIG 800HS - Reviews

Plantronics RIG 800HS Review

pr0xyius 15 december 2017, 385 views Product gekregen

Plantronics RIG 800HS

Een super headset in deze prijsklasse. Zeker vanwege de 24uur gametijd die je krijgt op één acculading. Zit licht op het hoofd. De knoppen die zijn vrij gevoelig als je de headset neerlegt. Waardoor je headset soms uit gaat of geluid harder gaat.

Pluspunten

• Licht hij weegt maar 295 gram
  • 1500mAh accu voor 24 uur luisterplezier
  • Microfoon muten gaat snel

Minpunten

• aan / uit knop gevoelig met neerleggen
  • De rek band is net iets te slap

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Gebruiksgemak
Ik heb hiervoor de Sony Gold Wireless Headset altijd in gebruik voor mijn PS4 en die gebruikte ik zo af en toe ook voor mijn PC of laptop. Met 295 gram is die zeker niet zwaar en zit ook wel lekker op het hoofd, heb je wat te grote oren dan kan dat nogal pijn doen. Gelukkig is bij mij dat niet het geval, want ik heb redelijk kleine oren. De RIG 800HS kan je op drie standen instellen door middel van de earcups los te halen van het frame (die je tevens kan vervangen!) en naar beneden of naar boven te plaatsen. Bij mij staat hij nu op de onderste stand, want de middelste stand was toch te strak en zat hij echt niet chill. Verder rekt de middelste band mee maar voor mij toch net te zacht en had wel iets minder elastisch mogen zijn zodat hij niet meteen naar beneden zakt.
Geluidskwaliteit en features
De geluidskwaliteit is prima! Het is heel persoonlijk maar het is helder de bassen zijn goed en alle enemies zijn duidelijk te horen met de 40mm drivers. De microfoon is duidelijker dan die van de Sony Gold headset en voor je teamgenoten is dit dus des te fijner. Het bedienen van de headset is gemakkelijk. Het aanzet knopje kan je soms te makkelijk uitzetten, dat is dan wel weer een nadeel als je hem even neerlegt. Verder kan je door middel van het bovenste draaiwieltje het geluid veranderen als je in een PS4 party zit. Dat je of de party beter hoort of dat je graag meer van het gamegeluid wilt horen. Dit werkt super fijn en hoor je meteen of je hem goed aanpast of niet. Verder heb je nog 4 EQ modussen namelijk pure, intensify, seismic en vocal focus. Met ieder zijn eigen doel. Ik gebruik altijd intensify omdat ik wel van een bass houd in mijn games. De mute functie van de microfoon is super handig, je doet hem omhoog en hij is gemute. Wil je weer praten? Doe je je microfoon gewoon naar beneden.

Heb jij ook een Plantronics RIG 800HS?

Hallo Nick,

Ik las nét je review op b4men en dacht dat deze ff gekopieerd was van jouw site :P
anyway, leuke review, maar ben vooral benieuwd naar PC support voor deze headset.
of kan ik dan beter het PC model nemen en die gebruiken op ook de PS4?

Ben namelijk op zoek naar een goeie draadloze headset met surround support op beide systemen.
Hi Dutch_CroniC,

Ik schrijf ook voor b4men inderdaad! Heb de review op tweakers ietwat aangepast maar de belangrijkste aspecten heb ik in beide reviews teruglaten komen. PC support is echt super gewoon plug-and-play en hem dan selecteren als je geluidsinvoer en zo ook met je microfoon.

Over surround het blijft niet 'echte' surround maar softwarematig omgezet. je kan de optische kabel gebruiken in je PS4 maar zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar de USB port omdat ik vaak switch van pc naar PS4. Ik weet niet of de optische kabel ook werkt op de PC though. Ik kan dat nog voor je testen dus daar kom ik op terug.

Succes met je keuze maken, als je nog vragen heb hoor ik het wel!
Bedankt voor je reactie.
Ik weet inderdaad dat het niet echt surround is, maar met gamen soms wel beter.
Ik heb een optische uitgang met Dolby en DTS op de PC, maar jij zegt dat ik met alleen de USB kabel op de PC en PS4 kan werken? gebruik je de optische kabel dan helemaal niet?
De PS4 raden ze juist (middels het boekje) aan om de optische kabel te gebruiken moet hem nog wel testen met de PC
Ok. Nou hoor graag als je het getest heb en wat je bevindingen zijn :)