Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

timotees 9 februari 2010, laatste update op 9 februari 2010, 1.083 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• noise canceling
  • Degelijke bouw
  • Volumeregelaar in snoer

Minpunten

• Microfoon inpluggen lukt niet altijd goed

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Nadat ik een lange tijd een Trust headset heb gebruikt, leek het mij eens tijd om een ' echte' headset aan te schaffen. De kwaliteit van mijn Trust liet namelijk te wensen over. Nadat ik een tijdje op Tweakers heb rondgesnuft, kwam de Creative Fatal1ty voor mij als de beste keuze naar boven. Waarom? Dat zal ik in mijn review even uitleggen.

Algemene indruk
Het pakketje kwam keurig op tijd. Nadat ik de bruine verzenddoos had verwijderd, kwam daar een prachtige, rood-zwarte doos uit. Prachtig verpakt. Natuurlijk heb ik snel de doos opengemaakt. De headset zag er echt geweldig uit. Zwart, met rode accenten.

Hoewel het een plastic headset is, komt deze zeer robuust over. Ik ben niet bang dat deze snel zal beschadigen. De headset is bovendien comfortabel. De oorschelpen zijn bedekt met stof, dus wees niet bang dat je oren snel pijn zullen doen van langdurig gebruik! Ook zit er een stoffen stuk op boven op je hoofd, wat het comfort alleen maar tegemoet komt.

Features
De Fatal1ty heeft een aantal leuke features van Creative meegekregen. Zo zit er een volumeregelaar in het snoer ingebouwd, waar ook een knop zit om de microfoon uit te schakelen. De koptelefoon heeft een uitneembare microfoon. Op zich handig, maar er is maar een manier waarop deze er goed in kan. Dit is niet echt goed te zien in het donker, waardoor je soms denkt dat er wat mis is met je instellingen, maar dan is deze gewoon niet goed ingeplugd. Microfoon heeft noise canceling techniek, waardoor veel van de achtergrondruis wordt weggefilterd.

Opname- en geluidskwaliteit
Gewoonweg ongelofelijk! Mijn asus moederbord heeft een onboard soundmax systeem, maar wat een kwaliteit! Nooit meer gezeur dat je microfoon te veel ruis geeft, mits deze er natuurlijk goed in zit ;) . Sommige details in Modern Warfare heeft mijn Trust headset mij nooit laten horen. Omgevingsgeluiden en voetstappen zijn een stuk duidelijker te horen. Ook muziek klinkt prima met de headset!

Kortweg gezegd, ik was verbaasd. Voor een eurotje of 35 zo'n kwaliteit. Daar is niets op aan te merken!

Bij deze mijn eerste review op Tweakers! Nog even gewacht met schrijven totdat ik de headset genoeg had gebruikt.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Misschien wat mooie foto's om je review af te maken.
Oké, ik zal binnenkort even foto's toevoegen.