Turtle Beach Ear Force Stealth 450 - Reviews

Turtle Beach Ear Force Stealth 450 Review

MitchGamer 28 november 2017, laatste update op 28 november 2017, 158 views Product gekocht

Turtle Beach Ear Force Stealth 450

Op het gebied van geluid en communicatie een erg goede headset, zowel goed geluid als microfoon. Echter komt deze headset tekort op het gebied van comfort en bouwkwaliteit. Hij zit erg strak en de kussentjes zijn hard en oncomfortabel (hier heb ik een oplossing voor gevonden, zie later in review).

Pluspunten

• Hoge geluidskwaliteit
  • Goede microfoon
  • Detachable Mic.
  • Goede verbinding zonder storing
  • Bediening op de headset zelf
  • Software om surround opties in of uit te schakelen
  • Accuduur

Minpunten

• Comfort
  • Felle lampjes op de zijkant
  • Bouwkwaliteit (plastic)
  • Volume bediening

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Goede headset.

Op de "Treble and Bass Boost" setting (ik adviseer om hem op die stand te laten) levert hij ontzettend goed geluid, ook voor muziek (zet hem dan op stereo i.p.v. surround).

De surround optie werkt erg goed, je hoort echt waar alles vandaan komt in een game (superhuman hearing niet getest).

De microfoon is ook erg goed. Je hoort jezelf praten in de headset, op deze manier voorkom je geschreeuw, werkt echt (dit kun je ook uitzetten)

Je kunt het geluid bedienen via de knoppen op de headset. Het geluid van de pc en je eigen gepraat kun je harder en zachter zetten d.m.v. wieltjes op de headset. Ikzelf vind dit wat onhandig want je moet het erg precies bedienen, als je er even langs komt staat ie ineens veel harder. De microfoon is ook te muten via een knop. Je kunt door verschillende geluidsinstellingen gaan door op een knop te drukken die zich ook op de headset bevind (vocal, bass, bass and treble boots)

Het comfort en de bouwkwaliteit is waar deze headset wat minder goed is. Hij is helemaal van hard plastic (lijkt alsof het vrij snel breekt/buigt). Voor de rest zit hij erg strak en zijn de kussentjes te hard en van raar spul. Ikzelf heb de oorkussentjes vervangen voor de HyperX kussentjes, en de hoofdbandkussen voor iets beters wat ik er zo op kon plakken. Nu is de headset comfortabel en kan ik hem uren op hebben zonder problemen. Hij is wel nog redelijk strak, maar daar wen je aan, hij is wel al een stuk losser dan toen ik hem kocht.

De Turtle Beach Ear Force Stealth 450 is een headset met goede features zoals, geluid, microfoon en bereik. Echter komt hij wat te kort op het gebied van bouwkwaliteit en comfort, maar dat 2e is op te lossen door 2 onderdelen te vervangen.

Ik raad deze headset aan als je opzoek bent naar een draadloze 7.1 surround headset met erg goed geluid en bereik voor een goede prijs. En natuurlijk als je bereid bent om even die 2 onderdelen te vervangen, want standaard zit ie echt niet lekker...

Heb jij ook een Turtle Beach Ear Force Stealth 450?