HyperX Cloud II Red

€ 79,94
Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

HyperX Cloud II Red Review

SlwR 1 december 2017, laatste update op 3 december 2017, 464 views Product gekocht

HyperX Cloud II Red

Goede koptelefoon voor een mooi prijsje, niet perfect maar goed!

Pluspunten

• Geluid
  • Robuust
  • Comfort
  • Verpakkingsdoos
  • Microfoon

Minpunten

• Microfoon
  • Bedieningspaneeltje

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik was op zoek naar een koptelefoon die te gebruiken is op meerdere platformen. Gebruik hem zelf alleen op de PS4. Voorheen kocht ik bij elke console versie een nieuwe headset, vind dit eigenlijk zonder van het geld. Mocht je hem voor andere dingen willen gebruiken en hem ergens mee naartoe nemen, dat moet zeker lukken qua stevigheid. Ze hebben er zelfs een soort van opbergzakje bij gedaan. Vandaar deze keuze met de hoop hij het ook zal doen bij de opvolger van de PS4.

Heb hem online besteld (voor een leuke prijsje uit het verre buitenland) en werd dan ook keurig in een doosje afgeleverd. Eenmaal uit de door krijg je een goed vormgegeven doos waarin je een box vind. Deze is erg solide en strak afgewerkt. Bij het open maken van de box, deksel eraf tillen, zie je onder het bescherm plaatje een prachtige koptelefoon liggen. Hij voelt direct solide en dat hij tegen een stootje kan.

In de doos vind je de koptelefoon, microfoon, vliegtuig plug, hoes, extra (verleng) USB kabel met bedieningspaneeltje en wat informatie.

Het aansluiten van de headset is extreem simpel. Makkelijkste manier is de koptelefoon direct aan te sluiten op de controller. Wanneer je meer controle wil kan je de USB verlengkabel erbij gebruiken. USB druk je in de PS4 en hij herkent hem direct, headset plug je hier vervolgens weer in.

Voordat ik hem aangesloten heb aan de PS4 heb ik m'n mobiel er even aangehangen om wat muziek te luisteren. En dat klinkt erg, erg, gaaf. Geluid via USB en controller is ook dik in orde! Heb niet erg veel ervaring met 7.1 via een headset maar zoals ik deze ervaar kan ik goed inschatten waar m'n tegenstanders vandaan komen en zeker waar de actie te vinden is om mij heen.

De microfoon wordt altijd gebruikt, party chat. Wat hun aangeven is dat de microfoon het beter doet wanneer je hem aansluit via de USB in plaats van de controller (zou wat blikkerig overkomen). Ik zit niet ver van de PS4 af en heb hem daarom aangesloten via USB, voor mij geen probleem. Je kan de microfoon op 1 manier aansluiten op de headset, erg simpel en voelt direct stevig vast te zitten. De lengte van de microfoon is prima, je kan hem ook iets bijbuigen om ervoor te zorgen dan je teamgenoten je goed kunnen horen.

De USB verleng kabel werkt goed, alles doet het en hij herkent de headset direct zoals ik eerder al heb aangegeven. Wat ik ook even kwijt wil, het bedieningspaneeltje dat aan't einde van de USB verleng kabel zit werkt gewoon niet wanneer hij aangesloten zit aan de PS4, wat hij bij andere platformen doet weet ik niet. Je hebt hem niet nodig gezien je alles via de console kan instellen, maar toch leuk geweest als je er iets aan had. Op het bedieningspaneeltje vind je volume harder/zachter voor het geluid en de microfoon. In het midden zit een magische knop 7.1. Wanneer je deze indrukt moet hij rood gaan branden en dus 7.1 uitsturen. Op de PS4 merk je geen verschil, had online gelezen dat wanneer de PS4 aan het opstarten is de knop tijdelijk wel werkt. Ik heb hem ingeschakeld en merk geen verschil, volgens mij staat de 7.1 functie gewoon altijd aan. Gezien de PS4 hem herkend als HyperX 7.1. De enige andere functie die er nog op zit is de mute, en deze doet het wel! Het was toch wel een minpunt geweest als deze het ook niet zou doen. Heb niet de tijd genomen dit te testen op de PC, mocht iemand dit graag willen weten hoor ik het wel.

En als laatste, niet geheel onbelangrijk, hoe zit de headset eigenlijk? Hij zit prima, niet heel zwaar. Waarom prima en niet perfect? Dat is heel simpel. Je voelt dat je iets op je hoofd hebt zitten en hij zit nog stevig ook. Hij zit niet super straks maar je kan rustig naar het plafond staren of de groeven in het laminaat opzoeken. Hij blijft keurig zitten. De sessies dat ik de headset op heb duren zo'n 1.5 uur met uitschieters naar 2 uur, in deze periode heb ik niet het gevoel gehad hem af te moeten zetten.

Voor mij de perfecte headset voor een zeer leuk prijsje, toch jammer van het bedieningspaneel ondanks dat ik hem nu ingesteld heb via de PS4 en het niet gebruik. Vandaar dat hij niet alle sterren heeft gekregen van mij.

Heb jij ook een HyperX Cloud II Red?

Vraag & Aanbod