Samsung Syncmaster 2333HD Zwart Review

CalicoDex 4 februari 2010, laatste update op 4 februari 2010, 644 views

Samsung Syncmaster 2333HD Zwart

Pluspunten

• Alle mogelijk denkbare aansluitingen
  • Full HD
  • Scherp beeld
  • Helder contrast
  • Design

Minpunten

• Geluid
  • Ontbreken van een DVI kabel
  • Irritant geluidje bij aan- en uitzetten
  • Relatief lange opstarttijd

Ik heb de 2333HD aangeschaft omdat ik op zoek was naar een beeldscherm waar ik zowel m'n PC als Xbox 360 op aan zou kunnen sluiten. Genoeg keuze, lijkt me. Maar het feit dat deze Samsung daarnaast ook over een TV-tuner beschikt Ún z'n aantrekkelijke prijs, heeft me doen besluiten om deze monitor te kopen.

Uitpakken
Via de Pricewatch uitgekomen bij Afuture, toen de goedkoopste, en hij was de volgende dag binnen op m'n werk. Het scherm en de voet zitten los van elkaar in de doos en zijn eenvoudig te monteren.

Verder in de doos:

- Afstandsbediening ('t is immers ook een TV)
- VGA kabel (jammer, ik had DVI wel zo netjes gevonden)
- 3,5mm audio kabel
- netsnoer
- boekjes
- driver CD

Het scherm zelf vind ik erg mooi. De afwerking is netjes, en ik ben een sucker voor het ontwerp van Samsung's schermen. Strak, modern en glanzend.

Aansluiten
De aansluitingen aan de achterkant zijn makkelijk te gebruiken, ik heb dat wel eens lastiger gezien bij beeldschermen. Er is voldoende ruimte om alle kabels tegelijkertijd aangesloten te hebben.

Bij het aansluiten op m'n PC werd het scherm direct herkend, driver CD niet nodig gehad.

Aanzetten
Zodra je het scherm aanzet speelt er een geluidje door de speakers. Op zich aardig, maar wat mij betreft overbodig en na verloop van tijd best irritant. Ook een minpuntje is dat het scherm een aantal seconden nodig heeft voordat hij beeld geeft. Dat duurt wat mij betreft net iets te lang.

Als je 'm voor de eerste keer aanzet, krijg je netjes een setup-menu voorgeschoteld waarmee je de eerste dingen kunt instellen.

Menu
Het menu is, zoals ik inmiddels gewend ben van Samsung TV's, prima en overzichtelijk. Wat ik vooral heel fijn vindt is dat je, in tegenstelling tot mijn 'grote' TV, direct een extern kanaal kunt kiezen uit een menu. Je hoeft dus niet op de EXT-knop te blijven drukken totdat je eindelijk bij de aansluiting bent waarop je Xbox is aangesloten, bijvoorbeeld.

Beeldkwaliteit
Beeldkwaliteit is prima. Zeker voor dit geld. Beeld via HDMI is scherp en ik heb 'm nog niet kunnen betrappen op ghosting tijdens het spelen op de Xbox. Ook het beeld op van de op de DVI aangesloten PC is reuzescherp.

Geluid
Tja. Het geluid is, zoals ik ook in de andere reviews hier lees, een beetje een ondergeschoven kindje. De ingebouwde speakertjes klinken schel, maar is voor het dagelijkse niet-veeleisende TV-kijken niet storend. Gelukkig zit er een audio-uitgang op de TV waarop je een paar fatsoenlijke speakers kunt aansluiten, probleem opgelost.

Mijn conclusie
Ik heb het scherm nu een maand of 2, en ik ben er enorm tevreden over. Het is een veelzijdig apparaat dat eigenlijk alles aan boord heeft om ermee te willen doen wat ik wil, nu en in de toekomst.

• Xbox 360
  • PC
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333HD Zwart?