Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • A-MVA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LC27H800FCU Zwart Review

HxsScorchTestpanel 1 november 2017, laatste update op 1 november 2017, 85 views Testpanel

Samsung LC27H800FCU Zwart

Prima product welke niet alleen goed beeld levert maar ook elegant op je tafel staat.

Pluspunten

• Mooi en helder beeld
  • Staat elegant op tafel
  • Veel connectiviteit
  • USB doorlinken
  • Evt extra scherm aan dit scherm te koppelen

Minpunten

• Slechts full HD
  • Geen ingebouwde speakers
  • Connectie via Displaypoort verliep niet vlekkeloos.

Algemene beoordeling

De Samsung C27H800 is een goed scherm wat mooi beeld geeft. Dit scherm is goed inzetbaar voor zakelijk gebruik en geeft door zijn gekromde vorm veel leesgemak. Met diverse aansluitmogelijkheden en genoeg bijgesloten kabels heb je een goed scherm welke snel inzetbaar is.

Featureset

De C27H800 heeft en hoop aansluit mogelijkheden en zelfs een displaypoort uitgang om eventueel twee displays door te lussen. Verder heeft het scherm een USB uitgang voor twee usb apparaten en ook een usb C uitgang. Hierdoor kun je je telefoon opladen door een simpele kabel aan te sluiten. Het is mij niet gelukt om hiermee ook beeld door te geven. Wel wil ik opmerken dat de connectiviteit via Displaypoort niet vlekkeloos ging. Het heeft mij meer dan 3 uur gekost voor ik met mijn desktop en laptop verbinding kon krijgen, inclusief diverse kabels, opnieuw opstarten e.d. (uiteraard had ik de kabel niet zitten in dp out) https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E9QWv2MRW7JOlv.jpeg

Pixeldefecten & Ghosting

Het scherm kwam (uiteraard) zonder pixel defecten, zonder storende ghosting en gaf mij ook niet de indruk dat er ergens backlight bleeding aanwezig was.

Kleurweergave

De kleurintensiteit van dit scherm is hoog. Zeker voor een full hd scherm ben ik erg te spreken over het detailniveau wat te bereiken is door de correcte weergave van kleur. Niet alleen is dit scherm dus goed inzetbaar voor zakelijke toepassingen (waar hij volgens de doos voor is gemaakt) maar ook een film kijken op dit scherm is een genot.

Bouwkwaliteit, vormgeving en afwerking

Het scherm staat op een sterke en elegante voet, is tevens op en neer te bewegen voor ongeveer 10cm en heeft ook nog eens de mogelijkheid om 90 graden gekanteld te worden, alsmede naar voren en naar achter gekanteld kan worden. Dit zorgt ervoor dat je met deze sterke voet goed uit de voeten komt en niet inlevert op de looks van dit product. Het ziet er premium uit en daar functioneerd het ook naar!

Contrast en helderheid

Over de helderheid ben ik zeer te spreken. Veelal heb ik op dit scherm de voorkeur gehad om de laatste weken mijn projectontwikkelingen te doen in de avond t.o.v. mijn 34 inch Dell display. Het keek namelijk rustiger. Contrast ben ik ook zeer tevreden over.

De prijs van dit product is naar mijn idee wat hoog. (369 euro bij het schrijven van deze review). Gezien dit scherm een full hd scherm is, zijn er curved schermen die voor dat bedrag net wat meer bieden aan resolutie of formaat.

Overige plus en minpunten

Het scherm heeft voldoende aansluitingen om meer producten te koppelen aan het scherm, zoals het doorlinken naar een ander display of het aansluiten van USB apparaten. Dit is erg fijn en waardeer ik zeer. Ondanks deze extra features zitten er geen speakers in dit scherm, en voor een scherm wat toch best groot is zou ik Samsung aanraden om hiernaar te kijken. Ook denk ik dat de doorlus mogenlijkheden van de voet, waardoor je dus kabels kan laten lopen, niet helemaal afgestemd is op de bijgeleverde kabels. Van al deze kabels past alleen de usb C kabel door de voet heen en dienen de andere kabels los toegevoegd te worden.
Hierbij komt ook kijken, dat de bijgeleverde displaypoort kabel helemaal niet goed past als je het afdek klepje wilt plaatsen. Je moet de kabel enorm krommen wil je deze kunnen gebruiken in combinatie met het afdekklepje.

Heb jij ook een Samsung LC27H800FCU Zwart?