Specificaties 5GHz WiFi-ac + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear R6220 Review

Txiki 13 oktober 2017, 58 views

Netgear R6220 (Product gekocht)

Redelijke router, slechte app

Pluspunten

• Redelijk signaal

Minpunten

• Installatie
  • App

Beheerbaarheid Score: 1
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb deze router gekocht om het WiFi gebruik van mijn jonge zoons te beheren via de Netgear Genie app - maar wat viel dit allemaal tegen. De installatie verliep niet automatisch, het apparaat werd niet herkend. Het handmatige IP adres invoeren werkte niet. Het menu was moeizaam benaderbaar. Het instellen van de router als AccessPoint (bovenop onze Ziggo modem/router) werd soms teruggedraaid waarna het signaal wegviel.
De app stond zo op mijn smartphone maar kreeg ik niet aangesloten op de router (melding: géén WiFi signaal terwijl ik de 4G van mijn telefoon had afgesloten en hij toch echt via deze router op internet aangesloten zat)
Ik heb hem daarna 2x teruggezet naar fabrieksinstellingen (advies van Netgear) maar dit hielp niet.

In de dagen dat ik bezig was om de app goed werkende te krijgen werkte het WiFi overigens wel. Mijn zoons waren redelijk tevreden over het signaal op de begane grond, maar op de 1e verdieping was het een stuk minder. De Ziggo modem levert daar wel een goed signaal

Deze Netgear is teruggestuurd naar de winkel en vervangen door de Linksys EA6350 en die werkt uitstekend, ook de gewenste app!

Heb jij ook een Netgear R6220?