Specificaties Kastmodel zonder vriezer (A++) - Bekijk alle specificaties

LG Instaview GSX960NEAZ Review

dollemancom 10 oktober 2017, laatste update op 17 oktober 2017, 161 views

LG Instaview GSX960NEAZ (Hands-on)

Tijdens de Tweakers Oktober TestFest heb ik de gelegenheid gekregen om deze amerikaanse koelkast te reviewen. Dit is de LG InstaView Door-in-Door koelkast met A++ energielabel en die heel stil is door de gebruikte koeltechniek. Het aanslaan van de koelkast hoor je niet meer door de lineare compressor.

Pluspunten

• Ruimte in de koelkast
  • Design
  • Energieverbruik
  • Geluid
  • Diagnose bij storing

Minpunten

• kosten waterfilter (indien aangesloten op waterleiding)
  • Kosten Pure N Fresh filter

Je zult begrijpen dat wanneer je 1 uur de tijd krijgt om de introductie van LG en zelf h.e.e.a. kan vragen en uitproberen een uitgebreide review niet mogelijk is maar ik zal proberen van hetgeen ik gehoord en gezien heb een objectief beeld van de koel-vriescombinatie te geven.
De foto's die ik erbij toevoeg zijn gemaakt tijdens de review en het licht was hier niet optimaal.

Verbruik

Zoals ik in de inleiding al vermelde gaat het hierbij om een klasse A++ koelkast met een verbruik van 376 kWh wat ongeveer ¤ 75,00 per jaar kost.

De koelkast is aan te sluiten op het waternet echter zal je dan wel moeten investeren in een waterfilter die tussen de wateraansluiting en de koelkast geplaatst dient te worden, dit filter is nodig voor het ontkalken van het water zodat de koelkast geen last krijgt van kalkaanslag. Het filter moet 2x per jaar worden vervangen en deze kost ¤ 50,00 per stuk. Bij aanschaf dien je hier dus rekening mee te houden. Het is echter ook mogelijk om ipv aansluiten op de waterleiding een waterreservoir van 3,5 liter te plaatsen in de koelkast. Dit kost wel ruimte maar dan hoef je niet het filter aan te schaffen en de koelkast hoeft niet vlakbij een wateraansluiting te staan.

KNOCK TWICE, SEE INSIDE
InstaView Door-in-Door

Om minder kou verloren te laten gaan zit er in de koelkast een kleine deur waarachter je veel gebruikte artikelen kan plaatsen.
Echter weet je van te voren niet wat je in de deur hebt geplaatst, ook hier heeft LG over nagedacht, namelijk 2x kloppen en de deur wordt doorzichtig.

Vriezer

Het vriesgedeelte bestaat uit 2 laden, 4 planken en 2 rekken in de deur. Daarnaast is in de deur ook de ijsmaker opgenomen. Bij de traditionele amerikaanse koelkasten zit deze bovenin het vriesgedeelte maar dat kost meer ruimte. Dus LG heeft deze in de deur verwerkt. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E1Y8F4jW0dXXfc.jpegZoals ik al eerder melde is deze aan te sluiten op de waterkraan of via een los reservoir.
Wil je water of ijs pakken dan gaat er een lampje branden zodat je het ijs of water goed in de beker kan krijgen.

(met dank aan de hand)

De vriezer is voorzien van Anti-Frost hierdoor wordt ijsafzetting voorkomen
en kan je de producten zien liggen in de lade.

koeler

Het koelgedeelte is voorzien van 4 planken, 1 lade (utilitybox) voor kleine spullen zoals bijvoorbeeld vleeswaren / kaas. Daarnaast onderin nog 2 lade voor groente of fruit.
De groente / fruit lade is voorzien van een schuifje waarmee je kan aangeven of er groente of fruit in de lade ligt, hiermee wordt dan het vocht in de lade gereguleerd waardoor dit langer vers blijft.
Zoals eerder gemeld zit er in de kleine deur een aantal vakken waarin je veel gebruikte spullen in kwijt kan. Op de volgende foto zie je hoeveel flesjes er in het onderste grote vak passen.

Pure N Fresh

In de koelkast zit ook een koolstof-filter die nare luchtjes filtert, het Pure N Fresh filter. Dit filter zal om het jaar vervangen moeten worden. De kosten van dit filter komt op ¤ 15,00.

De achterkant

De koelkast staat bijna altijd zodanig opgesteld dat je de achterkant niet ziet, doordat deze koelkast is voorzien van een Durable inverter linear compressor, waardoor hij zo stil is, is de achterwand bijna glad afgewerkt.

Bediening

De koelkast is te bedienen op het bedieningspaneel op de deur van de vriezer bij het koudwater-punt. Echter is het ook mogelijk om dit via je smartphone te doen. Er kan maar één smartphone gekoppeld worden aan de koelkast, de visite kan dus niet je koelkast op ontdooien zetten. Als je de App wilt gaan gebruiken maak je wel gebruik van een centrale server. Dus als je de App wilt gebruiken moet je hier rekening mee houden.

Update 15-10:
Ondanks dat ik de koelkast zelf niet heb, kwam ik vanmorgen achter een feature die ik nog benoemd had.
Toen ik vanmorgen beneden kwam stond onze eigen koelkast op een kier, O Ja, de koelkast stuurt je een berichtje op het moment dat deze te lang openstaat. Dat was nu wel handig geweest.
Gelukkig heb ik zelf de standaard verlichting die in onze koelkast lag al vervangen voor een LED waardoor het niet zo warm is geworden.

Op het moment dat je een storing hebt met je koelkast kan je contact opnemen met LG en als de helpdesk erom vraag kan je een diagnose via de smartphone versturen naar LG waarmee gelijk bepaald kan worden wat er aan de hand is.

Tot zover mijn review die ik heb kunnen maken naar aanleiding van een dag bij Tweakers.

Heb jij ook een LG Instaview GSX960NEAZ?