Scythe Mugen 2 Rev. B Review

MarcoLem 21 januari 2010, laatste update op 31 mei 2015, 15 views

Scythe Mugen 2 Rev. B

Pluspunten

• zeer goede koeling en zeker stil. indien de ventilator toch te veel geluid maakt of voor modding, kan je deze erg makkelijk vervangen

Minpunten

• lastige montage van het moederbord nadat de koeler is gemonteerd

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Het was tijd voor een nieuwe CPU-koeler. Ik kwam deze koeler tegen bij hardware outlet maar de prijs was redelijk genoeg.
na het uitpakken zag ik pas wat een groot apparaat het is. Wel heel netjes afgewerkt met duidelijke aanwijzingen voor de montage.

benodigde montage gereedschap: een kruisschroeven draaier en een tang met goede grip, tevens een mesje of een schaar ( om de koelpasta open te knippen)

Aangezien ik een relatief klein moederbord heb was de positie van de koeler lastig te bepalen en in mijn geval blaast de FAN naar boven (antec three hundred behuizing). Hierdoor kan je na installatie niet meer bij het montage schroefje van het MOBO komen dat onder de koeler zit.
Voordat je het moederbord in de kast plaatst is het verstandig om ook de 4pins molex voor de CPU aan te sluiten. Na installatie in de case zal dat anders best problemen veroorzaken.

Al met al een zeer goede koeler maar een lastig klusje voor installatie.

Reden van aanschaf is wel alle moeite waard geweest, HIJ IS STIL!!

Heb jij ook een Scythe Mugen 2 Rev. B?