Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition, Xbox One Review

RevoxNL 1 oktober 2017, laatste update op 1 oktober 2017, 543 views

Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition, Xbox One (Product gekocht)

Slechtste Forza van allemaal. Loop continue vast op pc. Mega veel bugs. Zoals de Rijder met handen door het stuur /schakeld verkeerd. Rijder is vaak te klein. Lak op auto's mat. Vip is niet meer als het was. Gescript dynamisch weer. Geen eigen tijd kiezen. Unlockkratten Grote tegenvaller

Pluspunten

• Weers effecten
  • Geluid

Minpunten

• Oude content en oude dlc's er in
  • Vastlopers
  • Ai rampt meer als ooit al was
  • Fouten animaties
  • Geen eigen racetijd instellen
  • Unlock kratten
  • Aantal banen
  • Bumpers/spoilers monteren werkt vaak niet

Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Stabiliteit Score: 2
De dagen voor de 29e september

Om te beginnen was ik heel enthousiast eindelijk een volledige Forza op de PC.

Na alle Forza delen gespeeld te hebben op consoles was ik helemaal in mijn nopjes om op de PC aan de slag te gaan
Gelijk de Ultimate Edition genomen met seizoenspas, Vip status, bonussen en auto's geweldig zoals we Forza kende van alle vorige delen.

Na bekend was dat je Forza kon preloaden ben ik daar gelijk mee aan de gang gegaan en stond er binnen 1 nacht op dus daar ging alles nog goed.

Eindelijk spelen

Het spel opgestart en wat mij opviel is dat heleboel auto's niet zichtbaar waren bij auto kopen.
Ik dacht koop van me eerste geld een auto bijvoorbeeld de Renault Clio van 2013.
Maar die kon ik niet vinden en dat klopt.

Er is nu een rangensysteem in voor het verzamelen van auto's.
Je level kan 5 rangen omstijgen en die stijgt aan de hand van het type of soort auto wat je koop waar punten aangekoppeld zitten.

De Clio is daar overigens gelocked omdat je die alleen kan unlocken door een krat te open of aan een evenement meegedaan te hebben.
Een krat? ja een unlockbox die je kan kopen voor ingamecredits.
De kratten zijn verdeeld in prijzen en lopen op tot 3 honderdduizend ingamecredits.
Elk type krat heeft zijn eigen soort inhoud en zeldzaamheid.

Elke auto heeft een eigen waarde zoals:
gewoon, ongewoon, zeldzaam, zeer zeldzaam en legendarisch.
Daar zijn punten aan gekoppeld van 30 tot legendarisch die hebben wel 750 punten.
Daar stijg je dus mee dus oneindig auto's kopen is er niet meer bij.

Mods zit er wel weer in de kaartjes die je in kan zetten bij een race.
Daar is nu ook de grote teleurstelling voor mensen die VIPstatus kochten bij de deluxe of ultimate edition want je heb geen credit boost meer die oneindig is.
Nee als Vip krijg je 5 kaartjes met 200xp inzet en die kan je per kaartje 5x gebruiken.
Zijn ze op dan heb je pech.
Na veel kritiek op het Forzaforum dat dat nooit gemeld is heeft Microsoft nu gauw de store tekst verranderd.
Je krijgt dan wel 5 Forza Edition auto's (gepimpte oude Horizon 3 auto's) waarmee je extra XP en Credits kan verdien op een bepaald circuit of tijd.

Tijd? ja maar niet van ik race graag in de ochtend dan moet je geluk hebben dat het spel een keer ochtend kiest want zelf tijd instellen kan niet.
Je kan kiezen Dag-Nacht-Regen en bij regen een gescript scenario kiezen:

Start race: Zware regenval
Midden race: motregen
Einde race: half bewolkt

Dat is dynamisch weer.

Lekker racen of rammen?
Zeg maar gerust rammen want de Ai is de slechtste die ooit in Forza geweest is.

Grafisch zitten er zoveel bugs in:
  • Koplampen branden niet alleen achter
  • Rijder met handen door het stuur
  • Auto's zijn mat van kleur
  • Hele kleine rijder lijkt wel kind
  • Rijder schakelt verkeerd met zijn hand aan de ruitenwisserhendel bij een MX5
  • Loopt continue vast
Wel leuk 700 auto's wat ze zeggen maar heleboel is oud dat zie je ook aan de auto kwaliteit tijdens racen dan zie je dat ze uit Forza 4 komen.
Turn10 is goed in het kopieren plakken want echt veel nieuwe auto's zitten er niet in de laatste nieuwe VW Golf is een R van 2015.
Dat is met alle merken bijna zo dat oude modellen zijn die we al kennen van Forza's en van uitgebrachte DLC's die al tig keer betaald zijn.

Ook een ding wat moet je met Horizon 3 Buggy's in Forza 7 ?

De weerseffecten zijn wel super en geluid ook wat we van Forza kennen.
Maar Turn10 heeft duidelijk achterover geleund en Forza 6 gepolijst en thats it!
Banen allemaal het zelfde als in 6 alleen nu Mapple Valley terug van Forza 4

Ik ben niet goed in reviews schijven maar heb even een indruk gegeven hoe het spel nu is.
Een zware tegenvaller en het geld niet waard.

Paar fotos gemaakt in Forza 7 oordeel zelf maar:
De Lancer is toch echt uit een ander Forza Tijdperk.

Als je zo van de toren blaast van beste ooit gemaakt met je dure persconferentie etc. dan moet je je ogen uit je hoofd schamen om deze Forza6.1A op de markt te brengen met dit soort dingen.

Heb jij ook een Forza Motorsport 7 - Ultimate Edition, Xbox One?

Ik heb net als jij de Ultimate edition aangeschaft, en vantevoren had ik erg hoge verwachtingen. Jammer genoeg maakt het ze, zoals jij het al beschrijft niet waar.

De auto-levels om auto's aan te schaffen vind ik een tegenvaller. Ik heb het idee dat ik straks kisten moet gaan openmaken wil ik een auto op niveau kunnen rijden, en dat idee bevalt me niet.

Het grote aantal grafische bugs wat je aangeeft heb ik inderdaad ook. Vooral de 'matte' auto's van tegenstanders die gewoon niet volledig gerenderd zijn storen me.
De terugkomst van Maple Valley is leuk, maar als je het circuit vergelijkt met FM4 is het een heuse achteruitgang. Kijk maar eens naar de bomen (dit was ook al in FM6), deze zijn 2D. In FM4 zijn deze nog mooi 3D. https://www.youtube.com/watch?v=rMQoL4rSmCo

Ik hoop dat er snel updates komen die de bugs in ieder geval aanpakken.

Voor iemand zonder 4K tv is het een samenraapsel van Horizon 3 en FM6. Weinig nieuwe auto's, niet eens de Alfa Gulia, Ferrari Superfast of de nieuwe M5.

[Reactie gewijzigd door merlijn2504 op 3 oktober 2017 08:56]

Gelukkig ben ik niet de enige merlijn,

Heb je wel eens opgelet hoe vaak bij auto's de rijder te klein is?
Hoevaak rijderanimaties niet kloppen zoals.
Niet schakelen, handen door het stuur, schakelen aan de ruitenwisserhendel.
Alleen de weerseffecten vind ik super gemaakt dat wel helaas wel script scenario.

Valt wel op meeste reviewsites krijgen of goed geld om een review te schrijven want zijn vol positief.
Terwijl het forum volgestampt staat met kritiek en en bugs problemen en glitches.

Beste is dan wel dat als je je kritiek uit je een ban krijgt tot 2046 hahaha
Had recensie geschreven op de xbox store de 30e en microsoft die schijnheilig verwijderd heeft.
Ik gaf alleen een opsommingen van de dingen die fout waren.
"Heb je wel eens opgelet hoe vaak bij auto's de rijder te klein is?"

Inderdaad, bij de eerste foto kan de bestuurder niet eens over zijn stuur kijken.
Nu ik deze korte review gelezen heb en andere reviews gezien heb op youtube, ben ik blij dat ik geen pre-order heb geplaatst voor forza 7 #bulletdodged. Ik ben benieuwd wanneer Tweakers zelf een Forza 7 review uitbrengt (als er een review komt van Forza 7)
Wees maar blij inderdaad.
Jammer dat een goede titel kapot gaat op deze manier.
Ben ook benieuwd aangezien spelers het spel afbranden en de media positief is beetje vreemd.
Hoe IGN dit spel een 9,3 heeft gegeven terwijl het op de PC getest is snap ik dan ook totaal niet. Het is IGN die je niet altijd serieus kan nemen, maar volgens mij is dat een paid review. (wat veel mensen ook zeggen in de comments van hun pagina of facebook).

Off-Topic: Worden sites zoals IGN en PC-Gamer echt betaald om een goede review te plaatsen voor een game? Die websites zijn bijna nooit negatief over game reviews, terwijl de waarheid altijd anders ligt in de hand van een kritieke consument. Of ze gaan er te soepel mee om.
Die krijgen gewoon geld om een goeie review te schrijven dat kan niet anders.
Als je je goed in het spel verdiept zie je dat het rammelt aan alle kanten.
We zijn nu 2 weken verder en nog steeds geen solide patch om fouten er uit te halen.
Ik heb zelf Forza Horizon 3 gekocht voor de pc, afgelopen week. man man man wat crashed dat spel toch super vaak. Bijna elke 20 minuten wel. Je moet dan persť zon medewerker een PM sturen op de forza forums met je dxdiag en crashlogs/crashdumps.

Ik heb het gistereavond zelf weten te fixen door "envoirment details" op low te zetten. Ook al heb ik een redelijk decent systeem (i5-6600K + GTX 980 + 16GB ddr4), het loopt op medium soepel met 100 fps, het crashed heel vaak. Je leest deze problemen ook nergens terug bij een review. Nou ja, alleen bij kleinere youtube kanalen tenminste die een game review doen voor de fun.

Als zulke problemen in een game zitten, dan had ik het zelf persoonlijk een -2 ~ -3 punten aftrek gegeven. Want een game kun je niet in zo'n status uitbrengen.

PS: Een grote meerderheid heeft last van heel veel crashes. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat bijna geen enkele grote/bekende reviewer dit probleem heeft gevonden.

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 16 oktober 2017 13:09]

Misschien een domme vraag hoor....maar waarom kost deze game 100 euro!?!
Dat is een hele goede vraag dat ik mijzelf ook afvraag.
Enige wat duidelijk is is dat het T10 en Microsoft puur om het geld gaat.
Meer kan ik er helaas niet van maken.
Ahhh.....de referentie is naar een special edition. De normale versie is normaal geprijsd.
Klopt de Ultimate Edition.
Maar zelfs de gewone prijs is nog teduur voor een afgeraffelde Beta.
Deze bevat het VIP pakket (wat extra auto's, 1 miljoen cash en een kroontje naast je naam) en een carpass die je toegang geeft tot de carpacks die elke maand (6 x 5 tot 7 auto's) uitkomen waar je normaal (7 eur?) voor moet betalen.

In deze packs zitten waarschijnlijk de nieuwere auto's aangezien ik geen Chiron, Gulia, nieuwe Audi reeksen, Lexussen,... en alle andere auto's uit 2017 in het spel zie.
100 euro voor 1 miljoen in cash klinkt als een goede deal. :P