Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Review

dvoers 25 november 2005, 504 views

Asus A8N-SLI

Pluspunten

• functionaliteiten (SLI, SATA I & II, firewire, Dual Channel)
  • prijs
  • overklokbaar (simpel en complex)

Minpunten

• luidruchtige Nortbridge koeler (chipset)

Layout Score: 2
Nu, hier moet ik eea uitleggen. Het moederbord is top, functionaliteit in overvloed, prestaties zijn prima, en geen problemen (tot nu toe) met de lay-out. Echter (en hier komt het), de chipsetfan is een mirakel in negatieve zin. Asus heeft het nodig gevonden de chipset (Northbridge) te koelen, wat logsich is. De gekozen oplossing is echter zeer slecht. Het betreft een kleine actieve koeler waarvan de fan die oploopt tot een 8000-9000 rpm. In het begin had ik weinig last, maar na een paar maanden lijkt de fan al uit balans, waardoor het een hoog jankend geluid maakt.

Dit is echter een bekend probleem en een andere Northbridge koeler is de oplossing. Binnenkort ga ik voor de passieve Zalman koeler.

In het begin waren er problemen de stabiliteit & compatibiliteit, maar deze zijn nu zo goed als verholpen door nieuwe BIOS releases.

Kortom, prima bordje. Ik heb de layout een lage score gegeven om het enige probleempunt merkbaar te maken.

Heb jij ook een Asus A8N-SLI?

jah ik heb de deluxe in die NB cooler maakt inderdaad veel lawaai.
Hi, ik heb ook zo bord en ik heb geen problem mee hoor!!!!