Specificaties Geschikt voor smartphones - Bekijk alle specificaties

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller Review

Reno37 11 augustus 2017, 81 views

Samsung New Gear VR + Gear VR Controller (Product deels gesponsord)

Mooi concept wat uitwerking behoeft. Getest met S6

Pluspunten

• Leuke VR ervaring
  • Intiutief te gebruiken en aan te sluiten
  • Bijgeleverde controller

Minpunten

• Wazige randen
  • Resolutie en beeldkwalitiet icm S6
  • Duizeligheid en zweten bij gebruik

Design & bouwkwaliteit Score: 4
De Oculus Rift.

Bij het ontvangen van het product was het product netjes verpakt en compleet. Uitgepakt en zonder handleiding heel intu´tief de telefoon aangesloten en gebruik gemaakt van het apparaat. Tot dusver een +.

Mijn gebruikte hardware i.c.m. de Oculus is een Samsung S6 en daar dient zich eigenlijk het 1e probleem al aan. De telefoon werd al na ongeveer 5 min. erg warm en gaf aan dat het moest afkoelen. Of het ligt aan de telefoon of de Oculus weet ik niet maar ik zag bij de randen met de Oculus op mijn hoofd de randen wazig worden bij gebruik. Niet heel storend maar doet wel afbreuk aan de VR ervaring! Wat ik bovendien ervaarde was hoofdpijn en zweten tijdens gebruik wat maakte dat ik het apparaat niet te lang achter elkaar wilde gebruiken. Een ander nadeel vind ik dat een ander geen deel kan uit maken van de beleving op dat moment. Dit is met namen i.c.m. met gebruik van de 360 graden camera een gemis. Iemand anders kan namelijk niet op hetzelfde moment meegenieten met die ene mooie opname of foto! Bovendien kun je er ook geen commentaar bij leveren of uitleg geven. Dit speelt ook mee met het spelen van games waarbij ik de resolutie niet overtuigend vond! Dit laatste kan ook te maken hebben met de resolutie van mijn telefoon.

Wat ik wel positief vindt zijn de mogelijkheden die het biedt en de toepassingen. Zo is er bijvoorbeeld een app. beschikbaar waarmee je toekomstige auto's kan bekijken zowel in de binnenkant als de buitenkant en het in-en exterieur kunt veranderen naar eigen smaak. In principe wordt er een nieuwe omgeving geplaatst waarin alles maakbaar is.

Al met al biedt de technologie voldoende mogelijkheden volgens mij om uit te groeien tot een mooi product maar zijn er nog veel punten die verbetering behoeven!

Heb jij ook een Samsung New Gear VR + Gear VR Controller?