Specificaties 750GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Passport Essential SE 750GB Zwart Review

tvdweijNewbie 5 januari 2010, laatste update op 5 januari 2010, 625 views

WD My Passport Essential SE 750GB Zwart

Pluspunten

• looks (hoewel vingerafdrukken op het glimmend zwarte oppervlak dit snel bederven)

Minpunten

• USB kabel verbinding slecht en niet standaard
  • meegeleverde software
  • onnodig mounten van een virtual drive t.b.v. software

Mobiliteit Score: 4
Enigszins gehaast en zonder veel vooronderzoek heb ik deze externe HD aangeschaft, hierbij vertrouwend op goede ervaringen met WD producten in het verleden.

Zodra binnen uitgepakt en via het bijgeleverde USB kabeltje aan de PC gehangen. Hierbij viel gelijk de gammele verbinding tussen HD en kabel op, waarbij het stekkertje bovendien afwijkt van de standaard mini USB. Een beetje bewegen leidde er soms toe dat de HD niet meer benaderbaar was. Slechte eerste indruk. Vervolgens was het de Smartware software die niet wou werken:

"The application has encountered an unexpected error and is now exiting" :(

Tevens viel me op dat er tegelijk met de HD steeds een extra volume/virtuele cd werd gemount ten behoeve van Smartware. Hier is ook niet definitief vanaf te komen. Mega irritant.

Na wat googelen bleken het allemaal bekende problemen. Alles bij elkaar vond ik het zo teleurstellend dat ik het product gelijk heb geretourneerd. Over de prestaties van de HD als zodanig kan ik niks zeggen, dat heb ik niet eens geprobeerd.

Heb jij ook een WD My Passport Essential SE 750GB Zwart?

Beetje meer onderbouwing zou handig kunnen zijn, ipv snel even je frustratie van je afschrijven