OnePlus Bullets (V2) (Zwart) Review

AnonymousWP 22 april 2018, laatste update op 27 april 2018, 4.798 views Product gekocht

OnePlus Bullets (V2) (Zwart)

Voor 20 euro (exclusief 7 euro verzendkosten) krijg je hele degelijke earphones. Ze ogen mooi en er komt goed geluid uit. Zowel de lage als hoge tonen worden goed weergegeven. Let er wel op dat de oortjes goed in je oor zitten, anders drukt de achterkant tegen je oren aan.

Pluspunten

• Vrij goede bass
  • Goedkoop voor wat je krijgt
  • Speciaal geluidsprofiel voor de Bullets V2 in OxygenOS
  • Knoppen op het draadje
  • Extra meegeleverde silicone oortjes
  • Standaard 2 jaar garantie
  • Goede after-sale support
  • Strak design (mat zwart)

Minpunten

• Hoge tonen ietsjes minder
  • Kabel krult snel
  • Kabels blijven fragiel en veroorzaken kabelbreuken
  • Achterkant van het oortje kan nog wel eens tegen je oorschelp aandrukken als hij niet perfect zit

In mijn andere review kan je lezen dat ik door middel van referral-points een Dash Car Charger had aangeschaft bij OnePlus. Omdat ik toen nog wat referral-points over had, heb ik vlak daarna ook deze oortjes gekocht van OnePlus.

Toevallig waren mijn vorige oortjes (Lidl oortjes van 5 euro, die mijn verwachtingen overtroffen in geluid en bouwkwaliteit) net overleden en dus kwam het perfect uit om een nieuwe aan te schaffen.

Naar het begin van deze review

https://tweakers.net/ext/f/pR4XFs13rzek0JHyK255HVaL/full.pngNaar het begin van deze review

De OnePlus Bullets V2 zijn best scherp geprijsd, al zeg ik het zelf. Voor 19,95 kun je de oordopjes bestellen. Let er wel op dat daar nog 7 euro aan verzendkosten bij komt. Als je boven de 100 euro komt (door bijvoorbeeld dit product in combinatie met een toestel of andere producten te bestellen) is de verzending gratis. Verder kan er ook worden gekozen voor Priority Shipping, al maakt dit in de praktijk vaak weinig uit en is bovendien 10 euro duurder.

Onder andere op AliExpress zijn de oortjes ook te koop, voor een paar euro goedkoper. Op het moment van schrijven zijn deze te koop voor 17,72. Let er wel op dat de zwarte variant goedkoper is. Deze werken op alle OnePlus-toestellen. Ik kan je met bijna alle zekerheid zeggen dat het de originele zijn, kijkend naar de verpakking en feedback.

Wil je toch goedkoper uit zijn en per se de OnePlus Bullets V2 kopen via OnePlus zelf? Daarvoor heeft OnePlus het Referral Program in het leven geroepen. Zo kun je je referral link delen met iemand die een OnePlus-toestel wilt gaan kopen. Zodra hij een OnePlus-toestel koopt met jouw referral link, ontvang jij 100 referralpoints die je kan inwisselen tegen bijvoorbeeld 10 euro korting op accessoires. Zo kun je kortingen opbouwen zodat je aankoop op accessoires goedkoper wordt. Degene die het toestel koopt krijgt 200 punten, wat gelijk staat aan 20 euro korting. Als je korting wilt krijgen op accessoires, kun je mij een DM sturen en stuur ik je de code (referrals zijn niet toegestaan in reviews). Op deze manier heb ik enkel de verzendkosten betaald (7 euro).

Naar het begin van deze review

Het eerste wat mij opviel toen ik de Bullets V2 binnenkreeg is dat de verpakking zwart is, waar absoluut niets mis mee is. Waarom het mij opviel is omdat OnePlus normaal een rood-wit kleurenschema gebruikt voor zijn verpakkingen. Volgens de beschrijving van OnePlus onder de video, heeft OnePlus dit gedaan om het design perfect te laten matchen met de OnePlus 3. Dat komt omdat de OnePlus 3 in juni is gepresenteerd, en deze oortjes in augustus zijn gepresenteerd.

Het doosje is vrij stevig en dat voelt goed aan.

Zodra we het doosje openmaken, treffen we een nette en geordende binnenkant. Ook bij dit doosje is het slogan van OnePlus te zien, namelijk "Never Settle".

Er zit een extra verpakking in het doosje, wat je eruit kan halen. Op het eerste gezicht lijkt dit namelijk één doosje te zijn. Hieronder is het goed te zien.

De extra verpakking bevat een meegeleverde handleiding waar wat standaard informatie in staat.

In de verpakking zit, zoals jullie al konden zien op eerdere foto's, de in-ear headset. De draad is netjes opgerold en voor extra bescherming is er plastic omheen gedaan.

Als je dacht dat we klaar zijn met het "de verpakking in de verpakking in de verpakking" heb je het mis :+, want we treffen nog één doosje aan. In dit doosje zitten de reserve silicone dopjes.

Je bent te goedgelovig, want in het doosje waar de silicone dopjes zitten, zit weer een zakje in en dáár zitten ze in (ja, nu echt :p).

Naar het begin van deze review

Net zoals de Dash Car Charger van OnePlus gebruikt OnePlus niet het gebruikelijke rood/wit design, maar ook hier heeft OnePlus voor een zwart design gekozen. Naar mijn mening zijn de in-earphones qua kleur erg mooi; een rood-wit design zou ook niet zo aantrekkelijk zijn voor de meeste gebruikers.

Zoals op bovenstaande foto te zien is, krullen de kabels nogal snel. De draad is niet rond, zoals bij de meeste earphones - maar plat. De achterliggende reden weet ik niet, maar wellicht is dat om de kabel flexibeler te maken en dus misschien ook de reden waarom de kabel vrij snel krult. De lengte van de kabel bedraagt 125 centimeter.

De earphones zelf zijn van aluminium gemaakt en dat is fijn. Het zorgt voor stevigheid en tegelijkertijd dat het gewicht laag blijft.

De in-earphones bevatten siliconen dopjes, wat een fijn gevoel geeft in de oren. Er worden ook extra siliconen dopjes meegeleverd.

Op de draad is ook een fysieke knop te vinden, welke je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het luisteren naar muziek. De volgende opties zijn mogelijk:

1 keer drukken op de middelste knop = pauzeren
2 keer drukken op de middelste knop = volgende nummer

Verder heb je de natuurlijk de volumeknoppen waarmee je het volume harder of zachter kan doen. Met de middelste knop kun je ook inkomende oproepen beantwoorden.

Dit paar earphones zijn niet mijn eerste van OnePlus; toen ik deze in juni gekochte earphones 3 maanden in gebruik had trad er helaas een kabelbreuk op waardoor ik nog maar aan 1 kant wat hoorde. Nu komt dat waarschijnlijk omdat ik toendertijd mijn telefoon altijd in m'n broekzak deed en er mee liep. Door de knelling is er waarschijnlijk een kabelbreuk ontstaan. Maar goed, ik had garantie. Ik ging een poging wagen en schoot een ticket in. Ik werd nog geen uur later benaderd met wat standaardvragen (of ik het al met andere oortjes had geprobeerd, of ik het op een pc had geprobeerd etcetera). Verder moest ik wat foto's maken. Deze heb ik geüpload en vrijwel daarna kreeg ik al bericht dat zij een nieuw paar oortjes naar mij wilde sturen, met gratis priority shipping ter waarde van 10 euro.

Op het moment van schrijven gebruik ik de oortjes nog steeds dagelijks met veel plezier. Wellicht dat ik door de bijkomende problemen over ga stappen naar draadloze earphones.

Naar het begin van deze review

Toen ik voor de eerste keer mijn OnePlus Bullets V2 gebruikte was ik aangenaam verrast door het goede geluid en de bass. OnePlus heeft voor de audioweergave samengewerkt met het Duitse bedrijf LOFO, waar op het moment van schrijven geen informatie over te vinden is. Ik kan mij herinneren dat ik er in het verleden wel wat over heb gevonden.

Over het algemeen luister ikzelf naar hevige subgenres van metal en Engelstalige rap. Ik heb dus niet zoveel ervaring met andere genres. Op verzoek kan ik dit wel testen hoe dit klinkt, maar er zal niet veel verschil in zitten qua geluidskwaliteit. Hier de muziekgenres waar ik dagelijks naar luister, zodat je een beeld krijgt met welke tonen belangrijk zijn:

Brutal slamming deathcore/deathcore/downtempo (voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=vtgh1c8FyB4)
Rap/underground (voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=OzEAzEB9FTw)

Laat ik beginnen met het eerstgenoemde genre: bij dit genre is bass erg belangrijk, omdat er (natuurlijk) veel met een bass wordt gespeeld. Verder zijn de lage grunts ook van belang bij dit genre. De harde (dubbele) kicks van drums mogen ook niet missen, want die hebben ook veel invloed op de bass. Bij de breakdowns van dit genre werkt de bass naar mijn mening meer dan prima. Er zijn ook scenario's van deathcore-nummers die screams gebruiken in plaats van grunts en ook dat klinkt goed (voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=y4PxW4iEbfk). De wat hogere tonen van elektrische gitaren wordt ook prima weergegeven.

Verder luister ik dus veel rap, zoals: Ghostemane, $uicideboy$ en Bones. De zowel hoge als lage tonen komen hier ook goed uit. Het feit met hoge tonen bij deze in-earphones is dat de vocalen wat lager liggen qua volume, al kan dat ook aan de manier waarop het nummer opgenomen is liggen.

Gebruikers die een OnePlus telefoon hebben, kunnen profiteren van een aangename toevoeging van deze oortjes. Er zijn namelijk speciale profielen te vinden voor een aantal verschillende oortjes.

Omdat ik de OnePlus Bullets V2 heb, kies ik dus in plaats van de algemene verbetering, voor 'Silver Bullet 2'. Dit profiel optimaliseert het geluid speciaal voor dit setje. Zoals je ziet kun je nog een paar andere setjes zien.

Verder heeft OnePlus nog een optie ingebouwd die het een en ander verbeterd bij een select aantal genres, oftewel, een equalizer. Persoonlijk hecht ik daar best wat waarde aan en switch dus zelf tussen 'Metal' en 'Hip hop'.

De oortjes blijven over het algemeen goed zitten en vallen niet uit mijn oren, al kan dat per persoon verschillen.

Naar het begin van deze review

Uiteindelijk kan ik concluderen dat deze earphones veel waar voor z'n geld bieden. Over het algemeen hoef je niet veel te verwachten van oortjes van 20 euro en overtroffen mijn Lidl-earphones ook mijn verwachtingen - maar deze earphones geven wel degelijk veel waar voor je geld. Daarbij bedenkend dat ik ook nog eens zonder problemen een gratis nieuw paar kreeg, vanwege een kabelbreuk die je meestal zelf veroorzaakt. Over de customer support ben ik dus goed te spreken, want ik had op z'n minst verwacht dat ik de earphones op zou moeten sturen.

OnePlus komt hoogstwaarschijnlijk met nieuw earphones tijdens de launch van de OnePlus 6, maar deze zijn waarschijnlijk draadloos en hebben enkel ondersteuning voor Bluetooth.

Verder blijven de earphones goed vastzitten, al kan het bij sommige oren voorkomen dat de achterkant tegen de schelp drukt. Ikzelf kan niet zeggen waardoor dit komt, want nu heb ik er eigenlijk nooit last meer van.

Tweakers - nomineer voor review van de maand

Indien je het een nominatie waard vindt, kun je mijn review nomineren door op de banner hierboven te klikken.

Heb je vragen, opmerkingen, of positieve feedback? Die zijn van harte welkom! Die kun je kwijt in de reacties :). Je mag me natuurlijk ook een privé bericht sturen.

Vond je m'n review leuk om te lezen, of heb je er wat van geleerd, of heb je een andere goede reden? Beoordeel dan mijn review met een 0, +1, +2 of +3. Zo motiveer je mij om door te gaan met reviewen.

Bekijk ook mijn andere reviews die ik heb geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

Naar het begin van deze review

Heb jij ook een OnePlus Bullets (V2) (Zwart)?

Vrij goede bass
Wat is hier + aan? Wat is namelijk de definitie van goede bass.
Reviews zijn altijd op basis van mening, dus wat voor de een goede bass is, is dat voor de ander niet. Of bedoel je dat ik het verkeerde woord gebruik? Ik had wellicht beter 'lage tonen' kunnen gebruiken. Bass is gewoon iets wat niet kan ontbreken met oortjes, want anders zou je van dat schelle geluid krijgen. Denk dat niemand daar op zit te wachten.
Maar teveel bass is ook niet fijn IMHO en ik denk dat @sugarlee89 daar op doelde.
Teveel bass kun je wel makkelijker wegfilteren dan te weinig bass omhoog schroeven. Dus wat dat betreft heb ik liever wat bass over dan tekort.
Ziet er weer goed uit, chef. Lekker doorgaan. :)
De platte kabel is er zodat de kabels niet in de knoop raken.
Dat is ze dan niet zo goed gelukt, want zoals je leest krullen ze dus wel.
Ik gebruik al jaren earbuds met platte kabels. Ze krullen inderdaad veel, maar écht in de knoop raken ze nooit. Ook heb je in mijn ervaring minder snel last van een kabelbreuk.
Heb ze ook tijdje gebruikt, geven goed geluid en had niet echt last van krullende kabel. Ze blijven enigzins fragiel, maar ze zijn een stuk sterker dan de icons. Heb al een nieuw setje ontvangen omdat een kant erg zacht was, gelukkig is de OnePlus service nog altijd heerlijk.

Ik dwaal een beetje af, lekker uitgebreide review! +3
Ik heb het ook maar soms eigenlijk.

Thanks! :D