Specificaties 17,3" (1920x1080), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG G752VT-GC062T Review

Jeroenn91Newbie 16 juli 2017, 154 views

Asus ROG G752VT-GC062T (Product gekocht)

Als je een gaming laptop wil, ga voor iets anders van betere kwaliteit want dit ondermaats product is je geld echt niet waard!

Pluspunten

• Mooi design
  • Stil
  • Goede koeling

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Prijzig
  • Onbehulpzame klantendienst

Laptop werkt goed, maar valt half uit elkaar na slechts 6 maanden! Bouwkwaliteit is ondermaats voor deze prijsklasse. Mijn vorige HP was half zo duur en begon na enkele jaren pas zijn eerste problemen te krijgen. De batterij wil niet altijd (volledig) opladen, toetsenbord typt zeer slecht, de U-knop is er al na een maand vanaf gesprongen (één beentje is te kort waardoor de knop niet lekker blijft zitten, productiefout). Ik heb de klantendienst gevraagd om een nieuwe u-knop op te sturen, maar die zeer onvriendelijke persoon daar wil dat ik de laptop terugstuur en 3-4 weken kwijt ben, waar ik voor bedankt heb want wat heb ik dan in godsnaam aan mijn nieuwe laptop? De spatiebalk werkt ook niet soepel, blijft soms een beetje hangen en pakt niet echt goed waardoor je soms vaker moet duwen. De laptop is al zeker 10 keer opgestart met een donkerblauw/paars scherm, na enkele keren opstarten lukt het dan wel weer om gewoon beeld te krijgen. De touchpad werkt ook naar behoren wanneer die er zin in heeft, soms reageert deze totaal niet en dan ineens doet die alle handelingen die je de laatste seconden gedaan hebt, alsof er lag op de touchpad zit.

Bij normaal gebruik hoor je de laptop niet, echt muisstil! Zodra je begint te gamen en de kaart zijn volledig vermogen moet geven hoor je het natuurlijk wel aangezien de laptop een extra grote koeling heeft met 2 fans. Prestaties zijn wel goed want de GPU draait meestal op max en dat gaat dan weer wel goed.

De laptop is ook niet echt gemaakt om ergens mee naartoe te nemen want met zijn uitzonderlijke afmetingen past die in bijna geen enkele laptoptas dus meenemen is niet zo handig. Volgende keer opteer ik terug voor een gaming desktop + een kleine laptop die ik kan meenemen indien nodig.

Conclusie: hardware zit goed, maar bouwkwaliteit is ondermaats!

Heb jij ook een Asus ROG G752VT-GC062T?