HiMedia Q10 Pro 16GB Review

Gverboon 29 juni 2017, laatste update op 9 juli 2017, 86 views

HiMedia Q10 Pro 16GB (Product gekocht)

Brakke software die steeds crasht. Voor dit geld verwacht ik toch meer, een oude Iconbit deze speelt blu ray iso met een eenvoudig menu gewoon af. Wat deze box niet lukt. iso bestanden speelt hij niet af. Remux van deze Iso doet hij wel met goed beeld en geluid.

Pluspunten

• Beeld
  • HD geluid
  • Uiterlijk

Minpunten

• Brakke software
  • Bugs zijn bekend maar niet opgelost
  • Afstandsbediening
  • Gebruiksaanwijzing
  • Te duur

Geluidskwaliteit Score: 2
Omdat ik een UHD tv gekocht heb wilde ik ook wel eens 4K video en series bekijken. Ben al een vijf lang in het bezit van een Iconbit mediaspeler die alles perfect afspeelde zelfs blu-ray iso met menu.
Dus op enkele forums naar een 4K speler gezocht. Deze werd door iemand op verschillende forums de hemel ingeprezen. Ook nog even naar een Egreat gekeken maar deze is honderd euro duurder, dus de Q10 aangeschaft . Geleverd met Android7, nadat ik hem aangesloten had wilde die meteen updaten naar 2.03 firmware. Hierna alles ingesteld, maar wat een teleurstelling crashende apps geen HD uitvoer op Kodi afstandsbediening word als gamecontroller gezien waardoor sommige functies niet werken. Weigerd soms films via het netwerk af te spelen. Iso worden niet herkent. Ook heb ik enkele iso van 4K zoals bv. Inferno en Smurs2 ook deze worden niet herkent nadat ik hiervan een remux heb gemaakt heb ik eindelijk beeld.
Gisteren een nieuwe update naar firmware 2.04. Box is nu stabieler crasht minder, ook speeld hij nu wel sommige Iso af, maar zonder menu. En mijn 4K iso worden nu alle zes afgespeeld. Mijn conclusie een box met veel kinderziektes die niet waarmaakt wat die beloofd. Veel van deze ongemakken kunnen worden opgelost met patches die je hier en kan vinden op het internet. Maar hiervoor betaal je geen 200 euro.

Heb jij ook een HiMedia Q10 Pro 16GB?