Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

tjoewa 19 juni 2017, 540 views Product gekocht

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Ik gebruik deze headset nou al ruim 3 jaar bijna 4 zelfs, hoewel ik moet zeggen dat ik redelijk veel geluk heb gehad en dat is nodig met deze headset. Het enige is dat mijn microfoon niet mute met de knop in het koord. In mijn uitgebreide review staat alles

Pluspunten

• Helder geluid
  • Surround sound doet het heel goed
  • Lekker licht
  • Niet zo zweterig
  • Noice cancelling werkt fijn
  • Lang koord

Minpunten

• Je moet veel geluk hebben
  • Gaat snel kapot

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 4
Om deze headset fijn te vinden moet je extreem veel geluk hebben: het geluid moet werken in beide oorkappen, de microfoon moet goed zijnen het blokje op het koord moet goed zijn. Bij mij was alleen het laatste niet helemaal het geval, maar het stoorde mij niet heel erg. Ik heb van eigen gebruik en van vrienden gemerkt dat de headset redelijk snel kapot gaat (er komen scheurtjes in het plastic, de oorkappen vergaan en soms werkt het geluid beter aan een kant). Ik moet zeggen dat ik er zelf biet al te voorzichtig mee ben omgegaan, maar zoals eerder vermeld: ik heb veel geluk gehad. De microfoon was bij mij verrassend goed, op skype en discord klinkt hij zelfs vergelijkbaar met een studiomicrofoon. Het geluid is duidelijk meer afgestemd op gamen, maar doet het ook goed bij muziek. Tot slot is deze headset heel goedkoop voor wat je krijgt. Ik raad deze headset aan iedereen aan, maar vooral aan de mensen die vaak geluk hebben met hun aankopen :) . Als je deze headset koopt raad ik aan om vooral voorzichtig te doen met de headset, en verstel het volume regelmatig, dat voorkomt het probleem dat je geluid uiteindelijk maar uit één oorkap komt.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?