Tweakers zegt: 8,5

Logitech G933 Zwart Review

Surpunt 6 mei 2017, laatste update op 25 augustus 2017, 239 views

Logitech G933 Zwart (Product gekocht)

Doe het niet. Ik heb deze headset pak n beet 1.5 jaar nu. Nogmaals, zoek een andere headset. Ik ben een logitech fanboy, maar deze headset is niet te verdedigen. Na deze half werkende headset kreeg ik na support contract een nieuwe(lees volledige review).

Pluspunten

• 7.1 ss
  • Opzich "oke" software
  • Bluetooth
  • Mooi en vol geluid
  • Volle bass
  • Prima eq
  • Zit vrij zwaar op je hoofd maar daar moet je gewoon aan wennen

Minpunten

• Veel minder range dan g930
  • Kraakt tijdens kaakbeweging(EDIT: bij geringe hoofdbeweging kraakt hij al) (bv.eten of kauwgom kauwen). De scharnieren kraken als een gillend biggetje.
  • Als de headset kraakt, dus het plastic. Is dat hoorbaar door de mic.(voor andere op ts3 of discord of skype etc.)
  • Software was op het begin om te janken.
  • Tijdens opladen "breathing" effect van de rbg lichten(blauw), kan niet uit.
  • Slechte connectivity, echt bar slecht soms. (loop naar andere kamer= verlies signaal=andere equalizer ineens WTF?)
  • Accu gaat een stuk minder lang mee... Van 12 of 13 uur maar 5 gegaan met een overnight chrage...

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Edit.
Zelfs als ik mijn hoofd ook maar een beetje beweeg beginnen de scharnieren al te "squeaken" als een pas geboren biggetje...
De wireless functie is zo slecht geworden dat ik niet eens meer staand naar de wc kan gaan zonder signaal te verliezen. De wc staat in de kamer NAAST mijn kamer...... MAAAAAAR als ik zit, dan verlies ik geen signaal. Nog nooit heb ik zoveel spijt gehad van een aankoop.

Okeeee, EDIT2:

Dus, na support contact had ik na 2weken een nieuwe headset op de deurmat liggen. Wellis waar een volgende revisie(denk ik). Want de plaatjes op de oude doos en nieuwe doos zijn verschillend, ook is de tekst op de dongle anders en wellis waar staat er meer op. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DLc971LWLJ5mzf.jpeg (onderste is de oude en boven de nieuwe)
OOK een heleboel dingen aan de headset zijn anders, de volume scroll wheel is erg stroef geworden (voor mij persoonlijk iets negatiefs). De aan/uit switch voelt heel erg cheap aan, je kan deze namelijk heel erg wiebelen en het voelt gewoon alsof deze los zit. Voorheen was dit niet. Ik heb deze headset nu 2 weken en misschien 2 a 3 uurtjes per dag gebruikt. Het grootste probleem waar ik nu tegenaan loop is dat het kussentje op de hoofdband loslaat. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DLc9729q3R7sXk.jpeg
Op dit moment kan het mij niet veel meer schelen, ik ga over op een sennheiser met een AMP/DAC ofzo denk ik.

Sorry van de foto kwaliteit maar ik moest ze in kwali verlagen ivm de grootte.

Heb jij ook een Logitech G933 Zwart?

Reviews door de redactie

Dat je zoveel last hebt van kraken joh. Ik heb er twee, en bij beide heb ik geen problemen met 'kraken' van schanieren of slecht bereik. Kan makkelijk van zolder naar de keuken beneden lopen.

Anders contact opnemen met support van logitech? Ik had bij mn eerste G933 een probleem met pairing van de dongle en gewoon een hele nieuwe gekregen, terwijl ik de oude mocht houden (dus heb er eigenlijk 3 nu ;D ). Zat natuurlijk wel in de garantie periode.
Bedankt voor het attenderen, ik heb meteen een support ticket gemaakt!
Ik hoop dat ze je kunnen helpen! Duurt wel ff hoor, moest bijna 10 dagen wachten op de eerste reactie, maar daarna was het ook vrij snel dat ik een nieuwe kreeg.
Binnen 2 weken had ik een nieuwe op de deurmat, zeer nette support. Nog niet kunnen test ivm vakantie.
Kijk, mooi man! Ben blij dat ze je hebben kunnen helpen :D
Jij ook bedankt dat je mij op hun support hebt gewezen! _/-\o_