Specificaties Socket AM4 met AMD X370 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Prime X370-Pro Review

Vetsmelter 11 april 2017, 346 views

Asus Prime X370-Pro

Werkelijk top performantie en hopen features aan een relatief zachte prijs. Mijn vorige 2 moederborden waren ook ASUS en zijn nog steeds in gebruik en ik verwacht ook hier weer een duurzaam product.

Pluspunten

• Compatibiliteit met oude kast (ATX!)
  • Prijs - performantie
  • Overclocken CPU is kinderspel op dit platform
  • Stabiel, snel en laag geluidsniveau

Minpunten

• flashy LED gedoe betaal je er nodeloos bij
  • Geheugenoverclock niet simpel (wordt platformwijd nog aan gewerkt)
  • BCLK clock opties missen voor die hard overclock

Layout Score: 4
Deze heb ik gekocht als vervanger voor de ASUS M4A89GTD / AMD 1090T Hexacore. Ik had gemerkt aan mijn Hexacore dat multicore CPU's een interessante lange termijninvestering vormden volgens mijn gebruikspatroon, en had dan ook geen nood de kat uit de boom te kijken met een zogenaamde zekere prijs-performantie vandaag = 7700K ook al speel ik wel games.
Aangezien de 1090T direct in bedrijf kan als bureau pc (exit game PC) kon ik mezelf overhalen tot schenking aan mezelf van een 1700 Ryzen platform.

De tijd dat ik wild werd bij het aanschouwen van nieuwe generatie PC hardware is voorbij en tijdens de installatie was ik dus meer dan tevreden van na een korte onderbreking de kast te kunnen dichtgooien en weer over te kunnen gaan tot de orde van de dag.

Het moederbord doet wat het moet doen:

1) uit de doos opstarten met de Ryzen (1700) - correct bios was voorgeinstalleerd
2) overlclocken 1700 Ryzen naar 1800x niveau zonder CPU core voltageverhoging. Hij haalt 3,8Ghz - 4Ghz maar ik heb eerlijk gezegd geen tijd of zin gehad het ideale voltage te gaan uitzoeken
3) stabiel wezen

Het geheugen, Corsair Vengeance DDR4 3000, heb ik op 2666Mhz draaien want op 29xx crasht mijn PC. Maar ik heb nog niet gaan lezen over opties of stappen om dit te laten stabiliseren.

Moederbord ziet eruit als een .. moederbord. Het vorige 7 jaar oude met blauwe koelvinnen ziet er eigenlijk mooier uit.
Verbazing bij aanzetten dat er een Vin Diesel certificeerde lopende LED over het moederbord beweegt dit ook in stand-by. Dit blijft gelukkig af te zetten want mijn Antec P160 One kast heeft toch geen kijkvenster.
De stilte van dit systeem heeft me aangenaam verrast. Zo heb ik de computerkast beter bereikbaar en bekijkbaar geplaatst zonder enigszins last te hebben van verhoogde geluidshinder.

Heb jij ook een Asus Prime X370-Pro?