Zalman CNPS7700-AlCu Review

klaasvaak1970 8 november 2005, laatste update op 8 november 2005, 356 views

Zalman CNPS7700-AlCu

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Goede koeleigenschappen
  • Vrij eenvoudig te monteren
  • Robuust

Minpunten

• Buigzame koelvinnen
  • Gewicht

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Met het oog op een stille en koele kast heb voor mijn ADM64 3000+ Venice niet gekozen voor de boxed maar voor deze Zalman. De koeler is wel erg zwaar en robuust, maar door de degelijke montage op het moederbord leverde dit verder geen problemen op. Voor de montage moet je wel even de tijd nemen, maar de handleiding is duidelijk, dus veel kan er niet fout gaan.
Ik lees nogal eens dat de koeler behoorlijk in de weg zit om bijv geheugen te plaatsen, maar daar had ik op mijn A8N-SLI geen problemen mee. Wel moet je met de kabels in je kast uitkijken dat je niet in de koelvinnen blijft hangen, want de vinnen buigen nogal snel om.
De fan is op de laagste snelheid niet te horen, op de hoogste snelheid wordt ie wel brommerig, maar daar valt nog steeds mee te leven. Dankzij de cool 'n quiet van AMD en de fanmate van Zalman draait de fan in mijn systeem ongeveer 750 toeren bij een CPU temperatuur van 34 graden (bij kamertemperatuur). Als ik de fanmate er tussen uit haal, gaat het toerental naar ca. 1100 en zakt de temperatuur naar 30 graden. Omwille van het geluid heb ik de fanmate er maar tussen laten zitten, die 4 graden neem ik voor lief.
De prijs van ca. ¤ 30 is best redelijk voor hetgeen je krijgt.

Heb jij ook een Zalman CNPS7700-AlCu?