Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Steelseries Arctis 7 Wit Review

plukvet 27 maart 2017, 501 views

Steelseries Arctis 7 Wit

Fijn zittende hoofdtelefoon, echter de mic heeft bij dit model wat problemen. Blijkt dat vergeleken met de Artcis 5 het volume dermate zacht is dat je niet verstaanbaar bent. Het geluidsvolume is goed, en na een aantal uren voelt het niet alsof hij klemt of onprettig gaat zitten.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Chat/muziek knop
  • Geluids volume
  • Batterij duur

Minpunten

• Microfoon volume
  • zijkant is krasgevoelig

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 1
Deze Hoofdtelefoon na heel wat reviews gekocht, en geen spijt gehad.
Echter het volume van de microfoon is slecht, na alles op 100 te hebben gezet ben je nog niet verstaanbaar.
Background noise cancelation werkt naar mijn mening iets te goed waardoor je zinnen soms afgebroken worden.
RMA ingestuurd naar Steelseries omdat het probleem niet kan worden opgelost met het lage volume. De Arctis 5 (bedraad) lijkt hier geen last van te hebben.
Het volume is uitstekend, kort gezegd hij gaat hard. Na wat afstellen van de settings in de software presteert hij goed. Batterijduur van deze hoofdtelefoon is goed, 15 uur haal ik met gemak bij een normaal volume.

Heb jij ook een Steelseries Arctis 7 Wit?

Ik heb de Arctis 7 halverwege maart direct bij Steelseries besteld. Vier dagen later plofte hij al bij mij op de mat. Uitstekende headset, heb er dagelijks veel plezier aan beleefd. Het draagcomfort en de bouwkwaliteit is geweldig.

Echter, met SSE3 update 3.10.2 komt een firmware update voor de headset. Deze heb ik direct na opstarten van windows uitgevoerd. De update flasht eerst de receiver, daarna de headset.Tijdens het flashen van de headset kreeg ik de error "An error occurred that prevented the successful completion of the firmware update" . Mijn headset viel uit en ging daarna niet meer aan. Online las ik dat er onder het kussentje van de linker oorschelp een klein knopje zit die je met een veiligheidsspeld een seconde moet indrukken voor een harde reset. Hierna start de headset wel weer op, maar komt er geen geluid meer uit. Ik heb geprobeerd nog een keer de firmware te runnen, maar crashte weer.

Ik heb vooraf aan de tweede poging alle andere draaiende programma's afgebroken en de rechten voor SteelSeriesEngine3.exe en SteelSeriesEngine3Client.exe op "run as administrator" gezet zoals dit op de Steelseries site staat. Verder kan ik niet veel eraan veranderen. Ik heb het op mijn laptop geprobeerd, zelfde probleem. Nu las ik online dat het op OSX mogelijk wel lukt, dus ik ga vrijdag bij een vriend van me langs die een iMac heeft.

Mijn advies is dus om NIET de firmware te installeren wanneer je dit op een Windows bak doet. Ik hou jullie op de hoogte hoe het vrijdag verloopt.
Gisteravond op een Macbook de firmware geflashed en daar werkte het zonder problemen! Headset werkt nu weer naar behoren.

Flashen onder OSX schijnt dus de oplossing te zijn. Steelseries mag hier wel eens goed naar kijken, want ik lees overal online dat ze hier dus al langer last van hebben. De Arctis 7 kun je dus half bricken door te flashen onder Windows.
Hey @plukvet , ik las onlangs dat de SteelSeries software een update heeft dat de issue met het (te) lage microphone recording zou addresseren, klopt dit?
Hoi Ovek,

Naar mijn weten niet, heeft te maken met hoe de mic werkt. (Je moet hem zowat opeten)
Heb nu een Steelseries Siberia 800 en die is top!
Ok thanks voor je antwoord :)
Ik vind de support vanuit Steelseries matig.
Maar hopelijk lost het met de firmware update op.
Althans als je hem terug werkend krijgt.

Succes