Microsoft Digital Media Keyboard 3000 Review

Toet3r 2 december 2009, laatste update op 2 december 2009, 455 views

Microsoft Digital Media Keyboard 3000

Pluspunten

• Strak en overzichtelijk design.
  • Veel extra toetsen voor multimedia en office toepassingen.
  • Extra toetsen zijn instelbaar met bijgeleverde software.

Minpunten

• Geen

Ergonomie
Zoals eigenlijk alle toetsenborden is ook dit toetsenbord voorzien van pootjes waardoor je het toetsenbord iets schuin kan zetten. Verder ook prima tobo om zonder problemen lange stukken tekst mee te typen.

Functionaliteit
Naast de standaard toetsen is het toetsenbord voorzien van een aantal multimedia toetsen.
Aan de linkerkant van het toetsenbord zitten knoppen voor het openen van de map mijn documenten en mijn afbeeldingen, en 2 toetsen waarmee in en uit gezoomd kan worden.

Aan de bovenkant zit boven de F toetsen een rij met toetsen met aan de linkerkant toetsen voor mail, internet, messenger en media speler. In het midden zitten 5 favorites toetsen die met software in te stellen zijn. Hier kan je favoriete programma's aan koppelen. Aan de rechterkant zitten verder nog de play/pause, vorige en volgende track, stop toetsen, volume + en min en mute toets.

Boven de keypad zit als laatst nog een toets om de rekenmachine te openen en de lampjes van de num-, caps-, scroll lock toetsen.

Onder de F toetsen zitten nog 12 functie toetsen die doormiddel van de f-lock toets rechts van de F toetsen geactiveerd kunnen worden. Deze functietoetsen zoals nieuw, openen, undo, redo, spelling opslaan enz welke erg handig zijn voor office toepassingen. Aan het lampje. Aan het lampje 'F' helemaal rechts bovenaan kan je zien of deze toetsen geactiveerd zijn.

Vormgeving
Het toetsenbord ziet er strak en overzichtelijk uit. Anders dan bij veel toetsenborden zitten hier alle F toetsen op 1 rij zonder extra ruimte tussen de toetsen. Hierdoor kan het zeker in het begin af en toe gebeuren dat je op een verkeerde F toets drukt. Is eigenlijk kwestie van wennen.

Bouwkwaliteit
Het toetsenbord ziet er degelijk uit en de toetsen maken bij indrukken ook geen rare of harde geluiden.

Drivers en software
Voor de doorsnee toetsenborden heb je geen drivers nodig en ook bij dit toetsenbord werken meeste van de media en andere extra toetsen ook zonder software te installeren. Met de software zijn de multimedia toetsen en de functie toetsen on de F1 to F12 helemaal naar eigen wens in te stellen.
Met de software kan je ook verschillende toets configuraties opgeven voor bepaalde toepassingen, dit kan bijvoorbeeld handig zijn bij gamen. Zelf heb ik nog wel eens dat ik de windows toets indruk waardoor ik terug ga naar het desktop en tijdens gamen is dat natuurlijk erg vervelend. Met de software kan je toetsen ook helemaal uitschakelen tijdens het gamen waardoor je geen daar geen last van hebt.

Toetsenbord kost bij de pc boer rond de 20 euro dat is gezien het aantal extra knoppen denk ik best een goede prijs.

voor de computergebruiker die net wat meer wilt dat een standaard toetsenbord is dit zeker een goede optie. Het is een prima toetsenbord voor een goede prijs.

Heb jij ook een Microsoft Digital Media Keyboard 3000?