Samsung Syncmaster F2380 Zwart Review

donsteve 1 december 2009, laatste update op 1 december 2009, 1.985 views

Samsung Syncmaster F2380 Zwart

Pluspunten

• Uitstekende beeldscherm voor de computer. Ik heb deze voornamelijk gekocht, omdat hij een PVA panel heeft en geen standaard TN panel. Mij valt op dat de kleuren veel meer natuurgetrouw zijn, het beeld haarscherp is met een beter contrast t.o.v. de standaard LCD schermen. Voor een optimale kleurenweergave kan deze monitor nog gecalibreerd worden of software dan wel hardware matig.
  • Alles is in te stellen naar wens. Ook is het scherm in hoogte verstelbaar, kantelbaar en de voet is van metaal en niet van plastic wat meer stabiliteit geeft.
  • Tot slot is het scherm strak vormgegeven met een dunne matte rand en dus geen reflecties van het licht wat erop valt.

Minpunten

• Voor gamen is het scherm ook prima. In de specificaties staat dat deze een theoretische reactietijd van 8ms heeft, maar in de praktijk is dit sneller. Ghosting is wel enigzins waarneembaar, maar dat is de keerzijde van PVA panelen.
  • De bediening is netjes weggewerkt aan de onderrand en er is ook een mogelijke om softwarematig het scherm aan te sturen, maar dat is nog niet gelukt met de bijgeleverde CD-ROM helaas.

Kortom een superscherm om mee te werken en perfect om bijvoorbeeld foto's te bekijken en te verwerken, voor zakelijke toepassingen en internetgebruik.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster F2380 Zwart?

Ik heb de Syncmaster F2380 nu een half jaartje. Het leek me beter om hem een tijd te hebben en daarna er pas een oordeel over te geven. De vertraging in ms is minimaal genoeg om gewoon goed te kunnen gamen, ik heb nergens last van. Ook de ghosting is minimaal. De kleuren zijn bijzonder goed. Al nog niet 100%, stijgt het wel boven beeldschermen in dezelfde prijsklasse uit.

Over de hierboven gevraagde klacht heb ik niks te zeggen, want mijn monitor is gewoon stil.

Het is echt een topscherm voor zijn prijsklasse, en zou hem aan iedereen aanraden. Ik ervaar het als de gulden middenweg voor gamers die ook met goede kleuren naar afbeeldingen willen kijken.
een beetje een korte review....
het beschrijven van de positieve en negatieve eigenschappen is langer dan heel de review!
hij mag wel wat langer en uitebreider.

[Reactie gewijzigd door yannickie111 op 1 december 2009 16:59]

Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Kijk even naar wat andere reviews om een indruk te krijgen hoe het beter kan :)
Bedankt voor je review! In een andere review las ik dat iemand klaagde over dat de monitor (waarschijnlijk de voeding aan de achterkant) een irritante hoge of lage toon produceert (wanneer het verder helemaal stil is in je kamer) wanneer de brightness op 97 of lager is ingesteld.

Is je dat wel eens opgevallen? Hier ben ik huiverig voor, want ik heb een stille computer.

[Reactie gewijzigd door DeadMetal op 5 maart 2010 09:20]