Logitech G15 Gaming Keyboard Review

Sloeber 29 november 2009, laatste update op 29 november 2009, 757 views

Logitech G15 Gaming Keyboard

Pluspunten

• Ontzettend handig onder het gamen
  • Display is zeer handig voor muziek
  • Stoere uitstraling
  • 2 handige USB poorten

Minpunten

• Duur(niet in mijn geval)
  • Niet elke toets even goed zichtbaar

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste review dus graag wat opbouwende kritiek.

Waar gekocht?

Ik heb dit toetsenbord van een medetweaker overgekocht, omdat ik nieuw de prijs gewoon te duur vindt.

Er zat alleen een alcoholisch luchtje aan dit toetsenbord. Er was drank overheen gevallen. De medetweaker heeft hem toen helemaal schoon gemaakt, maar had ondertussen al iets vervangends, dus dit tobo werd niet meer gebruikt. Hij werd vervolgens bij V&A gezet.

Eerste indruk?

Wahha vet, dat beeldscherm! Alles aangesloten en wel, was mijn eerste indruk: Een goed afgewerkt een mooi designed toetsenbord. De "handgrepen" spreken mij wel aan, omdat het het toetsenbord een stoer uiterlijk geeft. Ook het "aluminium" rond de toetsen is mooi.

Wat me wel tegenvalt is dat bij elke toets niet even goed te zien is wat er nou staat. Op niet elke toets komt de blauwe verlichting er goed door.

Beoordeling na 2 weken

Ik heb een beetje lopen rotzooien met bepaalde apps, voor op het display. Dit valt vies tegen, meestal doen ze het niet(dat ligt waarschijnlijk aan mij). En meestal heb je er niks aan. De apps voor spellen zijn daarentegen wel enorm handig. Ook de G-knoppen zijn handig om ongeveer elk programma op te zetten.

Wat ook een beetje jammer is, maar ook wel vanzelfsprekend van een 4 jaar oud(lees: 4 jaar geleden ge´ntroduceerd) toetsenbord, is dat de USB aansluitingen niet 2.0 zijn. Ook blijkt dat na aardig wat gebruik van het display dicht en open doen, hij nogal lam is geworden, hij heeft nu heel veel speling.

Dat soms de toetsen harder ingedrukt moeten worden, ligt aan het incident aan het begin geschreven. Hier kan ik dus eigenlijk geen minpunt van maken voor mensen die hem nieuw kopen(als dat nog kan).

Een ontzettend fijn toetsenbord, wat ik voor een fijn prijsje heb gekregen.

Heb jij ook een Logitech G15 Gaming Keyboard?

Heeft dit niet te maken met de staat van jou G15.
Uit jou verhaal maak ik op dat ie behoorlijk mishandeld is. Heb hier zelf ook een G15 hier licht alles goed op.
En waarom ben je zo negatief over de driversupport. De apps van logitech zelf werken hier gewoon, en 3rd party apps en eigen onkunde kun je Logitech niet aanrekenen.
Maar verder wijd je totaal niet uit over je (eventuele) problemen met de software.
Qua support van drivers heb je niks te klagen van XP tot Windows 7 voor zowel 32 als 64bit.
Zelfs voor linux is er support, al is dat niet van logitech zelf voor zover ik weet.

[Reactie gewijzigd door arbraxas op 29 november 2009 20:34]

toch leuk dat je een review schrijft, alhoewel het plaatje een g15 v2 is gaat jou review over de v1

ik vind het alleen niet echt zo handig voor mensen die een g15 v1 willen kopen, omdat die van jou al gebruikt is en raar behandelt is geeft het mischien de verkeerde indruk bij andere mensen

maar ik zou zeggen ga vooral zo door
Hij is niet mishandelt, hij is helemaal schoon gemaakt, als je tussen de toetsen kijkt is het blinkend schoon. Ook ken ik iemand met een g11, en die had bij nieuwkoop al het zelfde probleem met de verlichting. De drivers zijn heel schaars, en dan bedoel ik de apps voor het beeldscherm, via logitech is hier niks voor te krijgen behalve de spellen.