Canon PowerShot A510 Review

tweakhuis 19 april 2005, 177 views

Canon PowerShot A510

Pluspunten

• Zeer goede fotokwalitiet
  • Handmatig ook in te stellen
  • Veel fotos op 2 batterijen
  • Goede software meegeleverd

Minpunten

• Opstarttijd lang
  • Tijd tussen de opnames lang
  • Filmpjes mogen maar 30 sec zijn

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik wilde een simpele camera voor mijn vriendin, die toch wat extra mogelijkheden bood voor als ze wat meer wilde. Met de A510 zou je veel fotos kunnen maken op 2 batterijen, en de fotos zouden van goede kwaliteit zijn, volgens vele reviews.

Nu 1 week na de koop moet ik zeggen dat de camera mij in positieve zin heeft verrast. Beeldkwaliteit is zeer goed te noemen, de 2 AA batterijen zijn na +100 (enkele met flits)fotos nog steeds bezig. Software die Canon meelevertis ook goed te noemen. De optie om Panorama foto's te nemen vond ik zelf echt fantastisch.

Overdag fotos maken gaat perfect, s'avonds heeft de camera wel moeite en neemt de kwaliteit van de fotos erg af. Opstart tijd en de tijd tussen de opnames is wel fors (2 a 3 sec).

In vergelijking met mijn vriendins vorige camera de Minolta X20, maakt de A510 fantastische foto's. De opstarttijd is wel erg lang, maar de A510 is niet echt een "broekzak" toestel.

Heb jij ook een Canon PowerShot A510?