Specificaties Socket 1151 met Intel Z270 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z270 Gaming Pro Carbon Review

f.hartsuiker 27 februari 2017, 181 views

MSI Z270 Gaming Pro Carbon

een zeer goed product

Pluspunten

• goede en stabiele overclocks
  • makkelijke en overzichtelijke bios
  • veel rgb mogelijkheden
  • versterkte pci-e en ramm poorten

Minpunten

• geen

Layout Score: 4
dit is mijn 1e review, mocht er iets niet goed zijn oid, dan hoor ik het graag

allereerst de specificaties van mijn custom build pc.

z270 msi gaming pro carbon
intel-i5 7600K(overlocked op 4.6ghz)
msi rx480 8gb
corsair lpx ddr4 3000mhz cl15
120gb ssd
250gb HDD
corsair H45 performance liquid cooling
corsair vs650w voeding

ik ga het specifiek over het moederbord hebben.

vorige maand aangeschaft bij azerty, voor 188 euro, bij het uitpakken gelijk te zien dat alles netjes en strak verpakt zit, boekjes bijgeleverd en ook alle overige benodigdheden.
het moederbord was makkelijk in de kast te plaatsten en ook bij het plaatsten van de grafische kaart en het ramm geheugen is het een fijn gevoel dat de poorten zijn verstevigd.ook is een cd met alle benodigde drivers meegeleverd

na een schone windows 10 installatie kwam ik er helaas achter (door geen dvd speler aangesloten te hebben) dat windows 10 niet automatisch de netwerkdrivers pakt,zodoende ik dit apart met usb heb overgezet(downloadbaar op de msi website)

msi komt met veel programma's voor hun producten, waaronder ook COMMAND CENTER(voor het besturen van de bios via windows en reguleren van alle koeling fans) GAMING APP(voor alle rgb en profiel instellingen) LIVE UPDATE ( om alle msi driver up to date te houden)
en nog meer overige programma's met veel instellingen

het bord word geleverd met veel aansluitmogelijkheden voor 2way sli of 3way crossfire, 6x sata poorten, 2x m.2 aansluitingen(1 met shield) en 64GB ddr4 mogelijkheid
4x usb 3.1(gen1)
1x usb 3.1(gen2)
1 x usb-C (gen2)
2x usb 2.0

na alles up-to-date te hebben ben ik gestart met overclocken en heb ik verschillende stress/stabiliteit testen uitgevoerd

de resultaten zijn te zien op de foto, zal het nog even toelichten

met de standaard game boost van msi, clockt de i5 standaard naar 4.5 ghz, met naar mijn mening net een te hoog voltage.

ik heb via de bios handmatig alles ingesteld op 4.6ghz met 1.2 volt
met mijn huidige waterkoeling kwam ik hiermee uit na 1 uur stress/stabiliteit test op een max temp van de cpu van 61 graden en het moederbord niet boven de 44 uitkwam(behalve bij de gpu wat tot 58 kwam) dit zijn zeer goede en stabiele temperaturen

ook is een m.2 shield geleverd op het moederbord, heb hierover minder positieve review gelezen en gezien maar kan hier persoonlijk niet over oordelen.

ook rgb heeft veel profielen, kleuren, en uitbreid mogelijkheden

in het kort :

voor 188 euro, een goed en stabiel gamers moederbord, met goede prestaties en veel uitbreidmogelijkheden
strak design en veel msi support

mvg frank

Heb jij ook een MSI Z270 Gaming Pro Carbon?