Specificaties 36GB 3.5" HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD360GD, 36GB Review

Tankcsapda 19 april 2005, 217 views

WD Raptor WD360GD, 36GB

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel

Minpunten

• Duur per gigabyte

Een half jaar geleden heb ik mijn toenmalige computer geupgrade met een leuk moederbordje, processor, geheugen en een videokaart. Ik kwam er toen achter dat een grote bottleneck in mijn systeem de harde schijven waren. Om van dit probleem af te komen heb ik 2 raptors aangeschaft, deze draaien al een half jaar lang stabiel in mijn huidige systeem in Raid-0. De beide raptors worden gebruikt als bootdisk met alleen Windows XP, ze zitten in een antec kast boven elkaar in de 5,25" bay, gekoeld door passieve zalman harde schijfcoolers.

In vergelijking tot de 300 gig maxtor die erboven zit worden ze minder warm maar wel iets lawaaiger. Door de coolers die ook als demper worden gebruikt maken ze een stuk minder lawaai. Ik raad iedereen aan die twee snelle schijven voor Raid 0 zoekt en wel wat geld overheeft en niet zoveel ruimte nodig heeft om raptors te halen.

Heb jij ook een WD Raptor WD360GD, 36GB?