Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Sennheiser GSP 350 Review

Nick Kenter 3 februari 2017, 296 views

Sennheiser GSP 350

Voor een week heb ik nu de GSP 350 in gebruik voor mijn PC (niet console) als gamer, video kijker en muziek liefhebber. Tevreden met zowel het geluid als de microfoon en het draagcomfort. Review door iemand die overgevoelig is voor dingen met mijn hoofd.

Pluspunten

• Past goed om de oren, zelfs met Bril.
  • Microfoon ontzettend goede ruisonderdrukking.
  • Goede 7.1 Dolby Headset ervaring.
  • Kabel die niet snel in de knoop gaat en 3 meter lang is (met PC-verlengstuk).
  • Weinig Gewicht maar nogsteeds Stevig.
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding.

Minpunten

• Hoofdkussen kan wat onprettig zijn op het begin als je een gevoelig hoofd hebt.
  • Microfoon door ruisonderdrukking wat minder helder en zachter.
  • Soms een lichte echo/robotic met 7.1 Dolby Surround Sound.
  • Als je de headset wilt gebruiken voor console moet je aparte kabel erbij bestellen.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Voor een week heb ik nu de GSP 350 in gebruik voor mijn PC (niet console) als gamer, video kijker en muziek liefhebber. Dit is een review van iemand die door spanningshoofdpijn overgevoelig is voor veel dingen die met het hoofd te maken hebben.

Gebruiksgemak: De headset is plug-in and play. Er is uiteraard een duidelijke instructie bij de verpakking. De dolby knop is vanzelfsprekend. Als je op de knop drukt springt hij tussen 7.1 surround en stereo.

Geluidskwaliteit 7.1 Dolby: In zowel games als muziek klinkt de 7.1 surround van dolby naar tevredenheid. Ik raad wel aan om de knop op de headset volledig open te draaien voor de beste kwaliteit. Deze knop is BUITEN je PC-volumeregeling om. De Music en Game equalizer, in de software, vind ik erg fijn. Bij youtube video's heb ik wel gemerkt dat er soms een echo/robotic voorkomt bij het gebruik van een microfoon in de video. Dit heb ik het minst als ik de equalizer uitzet.

Geluidskwaliteit Stereo: Zelf gebruik ik het stereo geluid niet omdat ik te gewend ben geraakt aan surround sound. Van wat ik heb gehoord ben ik tevereden.

Geluidskwaliteit Microfoon: De Microfoon is wat aan de zachte kant als je hem gebruikt in opname-software. De noise reduction werkt super goed, het enige minpunt is dat je stem ook wat minder helder klinkt ("muffled"). Je kan eventueel de noise reduction uitzetten in de software.

Pasvorm / Draagcomfort: Ik heb een (vrij) gevoelig hoofd en zal wat meer piekeren dan de meeste. De memoryfoam, de grootte en de vorm zijn comfortabel. Ik heb zelf een dik montuur bril maar hij vormt vrijwel geen probleem. Hoe langer je de headset draagt, hoe meer comfortabel hij wordt. Hij gaat om het hele oor (dus niet op je oor). De hoofdkussens vormde voor mij het grooste probleem kwa uncomfortabaliteit. Probeer hem goed op je hoofd te zetten waardoor het gewicht over beide kussens wordt verdeeld.

Conclusie: Over het algemeen ben ik tevreden met zowel het geluid als de microfoon en het draagcomfort.

Heb jij ook een Sennheiser GSP 350?