Steelseries Siberia 200 Zwart Review

Spl1nt3rNewbie 31 januari 2017, laatste update op 1 februari 2017, 215 views

Steelseries Siberia 200 Zwart

Goede comfortabele headset voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Design (7 kleuren verkrijgbaar)
  • Comfortabel
  • Goede kwaliteit geluid

Minpunten

• Steelseries software werkt niet met deze uitvoering

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb deze headset een week geleden aangeschaft en al flink wat uurtjes mee gegamed.

Het openen van de doos

Bij het openmaken van de doos viel me gelijk al op dat beide jacks (microfoon en audio) dezelfde kleur hebben. Is een kleinigheidje maar je moet wel even opletten dat je niet de microfoonjack in je audio uitgang stopt en andersom.
Verder goed verpakt en het verlengkabeltje voor een enkele jack zat er ook bij, erg handig voor als je op je telefoon muziek wilt luisteren!
Ik had in enkele reviews gelezen dat de headset niet erg stevig zou zijn, het komt op mij over dat hij zeker wel wat kan hebben.

Geluidskwaliteit

Ik heb de headset meteen getest op geluid door muziek te luisteren, wat me hier opviel is dat er per genre nog aardig wat verschil zat in voornamelijk lage tonen. Zo hoor je bij EDM/House etc. een mooie diepe bass, deze mis ik een beetje bij hardrock/metal. Maar het primaire gebruik van deze headset is toch voor het gamen.
Tijdens het gamen word redelijk weergegeven waar vijanden lopen en dit kan in een aantal games zeker van pas komen. Alle geluidseffecten zijn duidelijk te horen.
Al met al steekt de de geluidskwaliteit ver boven mijn verwachtingen uit.

Ik las ook redelijk veel reviews van mensen die problemen hadden met de microfoon en dat deze zou kraken. Ik heb deze headset inmiddels gebruikt op skype en discord. Op beide programma's is de microfoon gewoon helder, niet extreem goed maar hij doet wat hij moet doen.

Comfort

Het eerste wat mij aan het comfort van de headset opviel is dat hij een beetje op je hoofd drukt en dat heeft even wat gewenning nodig, maar daarna voel je hem niet meer zitten.
De oorschelpen zijn van een soort nep leer gemaakt en erg comfortabel, je kan hem uren op hebben zonder dat je last van je oren krijgt.

Mening

Als je op zoek bent naar een goede headset voor een lage prijs is de Steelseries Siberia 200 zeker een aanrader. Je krijgt een headset met mooi design, redelijk stevig, uitstekende geluidskwaliteit en erg comfortabel. Deze koptelefoon is zeker de 60,- waard!

Heb jij ook een Steelseries Siberia 200 Zwart?

Zwaar? Ik heb de vorige Steelseries versies gehad en die waren alles behalve zwaar. Waar vergelijk je het mee? Iig is de siberia de lichtste headset die ik ooit opgehad heb en dat zijn er toch meerdere tientallen.