JBL Go - Bluetooth-speaker - Blauw Review

Solaroid 30 januari 2017, 898 views

JBL Go - Bluetooth-speaker - Blauw

Prima bluetooth speaker. Befaamde JBL kwaliteit, in een degelijk jasje.

Pluspunten

• Robuust
  • Goede geluidskwaliteit
  • Compact

Minpunten

• Niet voor de audiofiel

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Het is een bluetooth speaker. Ik schrijf en beoordeel de speaker ook als zodanig. Je moet je bedenken dat dit apparaatje alles met een enkel speakertje moet doen, en daarover het hele tonen bereik moet weergeven.
Zoals je weet, of je kunt voorstellen, heb je dan nooit zo'n zuiver beeld als wanneer de tonen met een scheidingsfilter over woofers en tweeters worden verdeeld. Simpelweg omdat het enkele luidsprekertje moet trillen op al die frequenties tegelijk.
Dat gezegd hebbende: hij doet het echt heel goed, ondanks beschreven nadeel. Ik was op zoek naar een bluetooth speakertje om met klussen in en rond het huis een beetje fatsoenlijk geluid te hebben. Want via je gsm speakertje is het natuurlijk drama. Ik ben best een fan van JBL luidsprekers, dus ik besloot om eens voor een demo te gaan in de lokale Expert winkel.
Ik was verrast en verbaasd. Ik mocht mijn eigen mp3's afspelen in de winkel en testte dus met verschillende nummers. Vance Joy - mess is mine klonk prima, een warm geluid en toch aardig goed te onderscheiden tonen. Daarna Rammstein met Ich will, om eens te kijken hoe schelle gitaarpartijen en lage bassen het doen. En ook dat was zeker prima te beluisteren. Dit is een goedkoper model uit de JBL bluetooth range, maar zelfs bij dit model hebben ze het echt goed voor elkaar gekregen om uit een kleine klankkast met een enkel speakertje een behoorlijk volume te pompen en een breed tonen bereik.

Het kastje is van kunststof, met een metalen rooster ervoor. Het geheel is met een soort rubber film afgewerkt en doet degelijk aan. Ik heb het nu ruim een jaar in gebruik, en hij is nog steeds als nieuw. Ondanks dat de speaker in vrieskou, hitte, en badend in het stof is gebruikt bij allerlei klussen. Makkelijk schoon te maken is ie ook gelukkig. Na het opladen kun je hem uren gebruiken. Het hangt ervan af op welk volume, maar als ik hem meeneem naar een partijtje inpilsen bij lui die nooit muziek aan hebben, houdt ie het maar zo drie uur vol. Opladen gaat gewoon met een micro USB aansluiting en een kabeltje is meegeleverd. Je kunt hem dus gewoon met een gsm oplader of aan een laptop/computer/tv of wat dan ook met een USB uitgang opladen. Eenmaal gepaird met je telefoon werkt de speaker ideaal. Bij het luisteren van muziek gaat je muziek automatisch over de JBL als je deze aanzet.

Je kunt er ook over bellen, als je muziek aan het luisteren bent en je word gebeld, hoor je een pingelpingelpingel beltoontje en kun je op het apparaatje zelf opnemen. Zelf vind ik dat niet ideaal, want dan kan iedereen alles meeluisteren. Ik schakel de speaker dan snel uit en neem dan de telefoon op.

Samengevat: niet de allergoedkoopste bluetooth speaker, maar wel eentje die zijn JBL naam waar maakt.

Heb jij ook een JBL Go - Bluetooth-speaker - Blauw?