Specificaties Socket 1151 met Intel Z270 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock Z270 Extreme4 Review

merijnrats 25 januari 2017, laatste update op 25 januari 2017, 129 views

ASRock Z270 Extreme4

Een fantastisch bord met Aura LED, in allerlei variates. Ruim Voldoende SATA aansluitingen, en 2x M.2 Bios is uitstekend, voor beginners en gevorderden. Overklokken gaat uitstekend, en het bord ziet er cool uit. Wat mij (en mijn vrienden) betreft een absolute aanrader, en absoluut waar voor je geld

Pluspunten

• RGB verlichting
  • SLI HB brigde ingebrepen
  • WiFi kaart aansluiting
  • veel overklok opties
  • makkelijk te instaleren
  • ziet er goed uit

Minpunten

• geen onboard knoppen
  • fel rood lampje

Layout Score: 4
De asrock z270 extreme 4 is een fantastisch moederbord waarmee je zeer goed kan gamen.
Het bord bevat stalen pci-e sloten en je hebt genoeg fan headers ook is een HB-sli brigde inbegrepen in de doos
Je hebt beschikking over ruim voldoende sata poorten waarvan er 2 worden bestuurd door de asrock mediacontroller. Het bord beschikt ook over aura led dat je in allerlei variaties kan instellen, ook zit er een aansluiting voor een ledstrip op het moederbord waar je de led in je kast samen kan instellen met je moederbord, je kan de aura leds makkelijk aanpassen in de software in windows maar ook in de bios.
De bios is uitstekend, voor beginners en gevorderden. Het bevat een easy modus en een advanced modus.
Het bord heeft zeer goede overklok prestaties alleen het bevat geen onboard knoppen voor makkelijk gebruikt op een testbench.
Ook zijn er 2 m.2 aansluitingen en het geeft de mogelijkheid om een wifi kaart en antennes toe te voegen.
Er zitten ook 2 bios chips op zodat als je bios corrupt gaat hij na 10x mislukt booten via de andere chip opstart.

Mijn ervaring met het moederbord ging erg goed, de installatie verliep soepel, de meeste driver werden door windows zelf gedownload en ik hoefde niet eerst de cd te pakken en daarvan drivers te instaleren.
Ook had ik genoeg fan headers op het bord, ik hoefde geen splitters te gebruiken of verleng stukjes wat bij mijn vorige moederbord niet ging.
De leds kan ik gemakkelijk instellen en ik kan kiezen uit schillende soorten cycles hoe hij door de kleuren heen gaat.
De videokaart klikte makkelijk in het pci-e slot en ik hoefde geen extra kracht te gebruiken.
Ik vind ook dat het bord er cool uit ziet met het zwart met wit thema en de witte ‘x’ in het midden alleen leid het rode lichtje dat aangeeft of er stroom op het moederbord zit nogal af.
Gamen gaat erg goed met dit bord, ik speel alle spellen met de hoogste settings en ik geniet erg van dit bord.
Mijn vrienden waren er erg jaloers toen ze het bord zagen.
Het bord is namens mij en mijn vrienden zeker een aanrader en zeker waar voor je geld.

Heb jij ook een ASRock Z270 Extreme4?