Specificaties Thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Engie Electrabel boxx Review

SyndroomTestpanel 21 december 2016, 155 views

Engie Electrabel boxx (Testpanel)

Dit was onze eerste stap naar een slimmer huis en is een absolute meevaller! Ik denk dat voor vele mensen het de ogen kan openen hoe je verstandiger met je verbruik kan omgaan!

Pluspunten

• overzichtelijk display
  • gedetailleerde informatie

Minpunten

• installatietijd best lang
  • sensor voor elek werkt niet

Kwaliteit Score: 4
Ondertussen al enkele weken de boxx in onze living hangen en vooral op de GSM geinstalleerd, en 2 tevreden gebruikers er bij.

Kleine achtergrondschets:
Wij wonen sinds kort in een hob, woning van gezegende leeftijd waar we vollop gaan beginnen verbouwen.
We zijn beide jonge twintigers die flexibel werken, voor mij betekend dat ergens tussen 7 en 19h en voor de vriendin kan dat dankzij de sociale sector eender wanneer zijn.

En daarmee is voor ons het grootste voordeel al vastgelegd, de boxx app op de smartphone bespaard ons dagelijks euro's uit!

even een klein minpuntje om te beginnen: de installatie.

De installateur kon er vast niets aan doen maar de installatie duurde ipv de geplande 2h een goeie 6h; zolang hadden wij niet gepland thuis te zitten en dat was dus niet op het werk geregeld..
Doosje na doosje kwam er aan te pas om het te regelen.
Ik ben er niet op blijven wachten, de technieker is savonds even tot bij mij op het werk gekomen om de bon te laten tekenen.
Het enige wat dan nog niet werkte was de electriciteitsensor; dus we weten voorlopig geen verbruik daarvan... dat was toch maar bijkomstig; belangrijkste was gas aangezien we best wat verstoken.

een paar doosjes extra moeten gebruiken om te testen:

Dan het goede nieuws:

Voorheen stond de termostaat op een klokprogrammatje, 6h15-8h en 17h - 23h; maar dat betekende
1- de verwarming draaide veel voor een leeg huis
2- de vriendin kwam regelmatig thuis in en een koud huis.
(en 2.1 - de vriendin zette vaak klokprogramma af, zonnetje aan en vergeten terugzetten tot 2 dagen later iemand het merkte)

Nu zetten we dus sochtends gewoon de verwarming 10min voor we opstaan op, zo is de badkamer warm.
Voor we vertrekken op het werk even aanzetten en ondertussen draait de chauffage enkel als het echt nodig is.

Daarenboven zien we ook mooi hoeveel dat nu dagelijks kost, en das meestal een kleine 5euro per dag deze winter, wat best wel wat is.
En als je de liters zo op je scherm ziet tellen dan gaat bij ons rapper een dekentje en een trui mee in de zetel en de verwarming een graad minder!

als je de rekening ziet oplopen trek je snel conclusies!

Ik hield sowieso al de tellerstand in de gaten om de paar weken en daarom heb ik wel een mooi vergelijk; en dat is bij ons 25% minder verbruik sinds de installatie van Boxx tgo 2 vergelijkbare perioden (koude herfst/winters-ish) (2weken referentie periode)

Conclusie:

Ben je een gezin zoals ons, met weinig structuur (wisselende uren) dan verdiend de boxx zich in no-time terug!

Heb jij ook een Engie Electrabel boxx?