Specificaties met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Plantronics RIG 600 Review

barbadruif 14 december 2016, laatste update op 18 december 2016, 283 views

Plantronics RIG 600

Fantastische headset in elk opzicht, en een koopje voor slechts 80 euro!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Comfort
  • Design (subjectief)
  • Geluid (goed en zuiver voor muziek en games, en geen overdreven bass).
  • Microfoon
  • Erg licht
  • Goede surround geluidsweergave

Minpunten

• Raar plofje in dirt 3 na menu-schakelgeluid op mijn pc, maar in geen ander spel.
  • Geen software
  • Beetje aan de zachte kant. Boom mic vervangen door discrete mic verhoogt het maximale volume.
  • Telefoneermic niet geweldig (niet waardeloos, maar boom mic is tukken helderder, wat bij belangrijke besprekingen geen kwaad kan). Als je er mee kunt leven moet je gewoon de boom mic gebruiken op je mobiele telefoon.
  • Mijn oude pc levert niet echt genoeg stroom aan de headset, maar hij is nog prima te verstaan, en het is een behoorlijk oud amd moederbord (net virtual 7.1, maar haast geen opties voor geluid behalve volume).

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Vanaf het moment dat ik de doos oppakte gaf de rig 600 me een fantastische ervaring. De verpakking is kwalitatief uitstekend en goed uitgedacht, er zit een discrete mic en een splitter voor apparaten die aparte in- en outputs hebben, de headset zelf is zeer licht, comfortabel en makkelijk verstelbaar, de earcups kunnen 90 graden draaien, zodat de headest plat op je bureau kan liggen, de geluidskwaliteit van de boom-mic is fantastisch, en achtergrondgeluiden hoor je niet tot nauwelijks, de oorkussens houden je oren comfortabel en door de gaten ook koel, terwijl achtergrondgeluiden in-game meestal compleet onhoorbaar zijn, Ún de drivers geven goed surround weer en zijn perfect voor alles, behalve als je echt sterke bass wilt!

Hoeveel kost deze headset? De prijs bepaalt uiteindelijk of deze headset het waard is, en dat is de rig 600 het zeker, want 80 euro voor zeer goede drivers, comfort, gebruiksgemak, versatiliteit, compatibiliteit, microfoon en naar mijn mening ook design is mogelijk de beste deal voor een headset op dit moment!

10/10: perfect, mits je af en toe de kabel verwisselt van de boom-mic naar de discrete mic voor hoger max volume, zodat je in een luide omgeving lekker naar je favoriete nummers kunt luisteren, en optimaal films kunt kijken!

Heb jij ook een Plantronics RIG 600?

Hey barbadruif,
ben van plan om deze aan te schaffen. Je gaf aan dat de max volume lager is met de boom mic, heb je dit ook op een usb adapter getest? Ik vraag me af of hij luider is als je de koptelefoon met een usb adapter met stroom voorziet.
Ik heb het niet getest, maat ik zou denken van wel, want het maximale volume is sterk afhankelijk van bijv. welke youtube filmpje je kijkt, en bij een minder luid filmpje komt er simpelweg minder stroom uit de pc. Ik heb nog nooit gehoord van opgeblazen koptelefoons door een usb adapter (amp?!) Dus ik neem aan dat ik er niks fout kan gaan! :*)

Ik heb wel een heel oud moederbord met matige geluidschip, dus zou het best kunnen dat met jouw pc en de boom mic je geen problemen zult hebben.
Ah oke. Hopen dat hij goed werkt dan! Hij is besteld. :)