Logitech Digital Precision Headset Review

natju 5 november 2009, laatste update op 5 november 2009, 739 views

Logitech Digital Precision Headset

Pluspunten

• Microfoon dik in orde!
  • surround effect zeer goed

Minpunten

• niet comfortabel
  • bijna geen bass bij muziek en games

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Verpakking

Stevige verpakking en geeft een goed beeld van het product. De koptelefoon is bijna helemaal zichtbaar door het transparante gedeelte. (Zie verpakking op foto)

Installeren
Als je de jack-plug gebruik van deze headset, dan zul je weinig moeite hebben om geluid te krijgen uit de koptelefoon. Wel even juist instellen naar de gewenste output (bvb 2.1 of 5.1)
Mocht je gebruik gaan maken van de bijgeleverde USB aansluiting, dan kan instellen nog best lastig gaan worden. Hij ziet namelijk die USB connector als een 2e geluidskaart. Dus per applicatie instellen welke uitgang je gaat gebruiken ...ja voor elk afzonderlijk programma. Of die "2e geluidskaart" als primair instellen in je configuratie scherm kan natuurlijk ook.

Geluidskwaliteit
Naast dat ik veel game ben ik ook een echt muziek liefhebber... en dat is nou niet echt een succes met de Logitech Digital Precision Headset. Vooral de hoge- en midden tonen overheersen heel erg. Er is nagenoeg geen bass. Voor mij persoonlijk een groot minpunt.
Voor games is deze koptelefoon redelijk. Het doet wat logitech belooft... precisie bij games. Het diepte effect is zeker erg goed. Surround bij deze headset is dan ook prima in orde! Maar ook hierbij zijn bvb explosies minder door de afwezigheid van een flinke bass.

Comfort
Volgens logitech zou je moeiteloos urenlang met deze headset op kunnen zitten. Misschien ligt het aan mijn hoofd... Maar die ervaring heb ik zeker niet. Ik heb constant het gevoel dat de headset afzakt (omdat die niet bovenop het hoofd steun zoekt) en de microfoon zit mij toch hinderlijk in de weg op het moment dat ik die gebruik met skype of MSN.

Microfoon
Iets waar logitech al jaren goed in is... Het geluid is werkelijk glashelder. De ruisfilter werkt zeer goed!
Ik gebruik de microfoon icm de bijgeleverde USB connector. (zie foto)
Ook heb ik deze gebruikt met een Cmedia CMI8768 soundcard. Ook daarbij het zelfde resultaat.

Overig
De afstandbediening op het snoer is ook zeker een handig dingetje. Mic. dempen en volume kun je snel regelen. Op het snoer overigens is niet op bespaard, ik schat dat het zo'n 2,5 meter is.

Heb jij ook een Logitech Digital Precision Headset?

waar ik -als brildrager- altijd niewsgierig naar ben is.. rara... hoe sluit dat ding aan je oren?
Klemt ie je oren tegen je hoofd? (indien jezelf geen bril draagt, kan je dat misschien eens testen met een (zonne)bril op?)

Zelf heb ik op dit moment de Premium Notebook Headset, maar ook die zit niet 100% fijn met een bril op. Misschien dat de Gaming Headset G330 beter zit....of als iemand een goed alternatief weet, dan sta ik daar 100% voor open....

[Reactie gewijzigd door nowell op 5 november 2009 16:28]

Ik draag een bril en heb de Logitech Digital Precision Headset. Ik moet zeggen dat hij zeer goed zit met bril op, alleen moet je je bril wel aandoen voordat je de headset opzet.