Specificaties 3,1" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung S8000 Jet Zwart Review

musicer 2 november 2009, laatste update op 2 november 2009, 475 views

Samsung S8000 Jet Zwart

Pluspunten

• Goede mediaspeler
  • Makkelijk met touch te bedienen
  • makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Weinig RAM
  • Oortjes geven geen geweldig geluid
  • Nog veel bugs/beperkingen in de software
  • Geen foto's maken met de front camera

Inleiding:
Ik was op zoek naar een telefoon met goede multimedia eigenschappen en een snelle processor. Ik was eigenlijk op zoek naar een smartphone met windows mobile, maar toen de Samsung jet op mijn pad kwam voor zo'n goede prijs heb ik deze aangeschaft. Ik heb de mobiel nu ongeveer 2/3 maanden en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. er zijn punten diet iets minder zijn, maar dat weegt niet op tegen de pluspunten en het verschil met mijn oude samsung d900i.

design:
De samsung Jet heeft een goed design en voelt door de ronde randen ook heel goed in je broekzak. de luidsprekers zijn op logische plekken geplaatst en ook de knoppen aan de zijkant zitten op de goede plaats om ze fijn te kunnen gebruiken. De telefoon voelt ook solide in je hand.

Features/accesoires:
Ik ben bij deze telefoon ng geen dingen tegen gekomen die ik echt mis, maar het is wel jammer dat je de front-camera niet kan gebruiken om foto's mee te maken en natuurlijk is het jammer dat je java applicaties niet kunt installeren en natuurlijk sommige smartphone functionaliteiten heb je gewoon niet op deze telefoon. De snelheid van te telefoon word ook niet volledig benut, omdat de hoeveelheid RAM eigenlijk te weinig is en dus is ook de cube-interface redelijk traag.

Een groot voordeel van de telefoon is het bedieningsgemak. alle menu's zijn makkelijk te vinden en makkelijk te gebruiken. alle dingen zijn goed aangepast aan touch met de vinger en zonder stylus te bedienen. Ook de zoommethode werkt heel goed en het bladeren door verschillende menu's gaat behoorlijk snel. De mp3-speler werkt ook erg goed en ziet er ook heel goed uit.

Qua assesoires is de telefoon ook goed uitgerust, maar de geluidskwaliteit van de meegeleverde oordopjes vallen me wat tegen. Ook het hoesje gebruik ik niet meer omdat het over de unlock button heen zit en zo dus de telefoon telkens ontgrendeld.

OS:
Het OS wat samsung er op heeft gezet kent nog een hoop beperkingen die er eigenlijk niet in horen te zitten. zo kan je het menu niet kantelen, kan je geen foto's maken met de front camera, niet makkelijk java apps installeren en zitten er nog veel bugs in de browser. Helaas duurt heb bij Samsung altijd heel lang tot nieuwe firmwareupdates en dus kan het nog wel even duren voor dat opgelost is

Conclusie:
Echt een top telefoon voor multimediafuncties, maar als je een smartphone wilt moet je toch echt voor een WM telefoon gaan (Omnia II bijvoorbeeld) Snel is de telefoon wel, maar soms word door een gebrek aan ram de snelheid niet gebruikt en dat is jammer voor zo'n snelle telefoon.

(wordt waarschijnlijk nog aangevuld)

Heb jij ook een Samsung S8000 Jet Zwart?