Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

zaheer12a 21 november 2016, 149 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Eerste Logitech headset, na een matig begin steeds slechter geworden.

Pluspunten

• Microfoon werkt goed

Minpunten

• Updates leiden tot ernstige geluidsproblemen
  • Laag max. volume
  • Voor surround sound moet de bijgeleverde usb geluidskaart worden gebruikt

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Hiervoor heb ik twee keer Razer headsets gebruikt, met name omdat ik andere producten van Razer gebruik. Nou staan zij niet bekend om hun geweldige headsets, besloot ik een ander merk te proberen. Ik kwam hierbij uit bij Logitech.

Ik heb een toetsenbord met een USB-poort en microfoon/koptelefoon aansluiting. De USB-poort is voor mijn muis. Ik sloot de G430 dus aan op de regulieren koptelefoon aansluiting. Dit produceerde wel geluid, maar helaas kon de software van Logitech mijn koptelefoon niet detecteren.

Vervolgens aangesloten op de USB-poort met de bijgeleverde geluidskaart. Nu werkte de surround sound wel. Echter, het volume was vrij laag.

Er bleek via de Logitech software een update beschikbaar voor de headset. Die is geinstalleerd, zonder problemen schijnbaar. Er was nu alleen geen geluid te horen, alleen wat gepiep of gezoem af en toe. Na wat rondzoeken op google, een post gevonden van iemand die het zelfde probleem had na updaten. Software verwijderd, weer geherinstalleerd. Geluid werkte gelukkig weer.

Twee weken later... Ik had wat audio problemen met het opnemen van een spel via OBS. Ik besloot te controleren of dit mijn koptelefoon was. Ik haal het uit de USB-poort en sluit het aan op de gewonde audio aansluitingen. Nada. Ik sluit het weer aan op USB, ook niets. Software verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook niets.

Na al dit gedoe besloten om het toch maar terug te brengen. Ik heb geen zin in gedoe met een koptelefoon. Ik wil dat het ding gewoon werkt. De frustratie is het gewoon niet waard. Weg ermee.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?