Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

Destrux 8 november 2016, laatste update op 8 november 2016, 147 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Al met al een prima headset voor zijn prijs. Goed geluid met handige software en een solide bouwkwaliteit. Daarentegen kan ik mij voorstellen dat een koper op een van de minpunten kan afhaken wanneer daar veel waarde aan wordt gehecht.

Pluspunten

• 7.1 surround sound
  • Goed in games
  • Flexibele bouw en een lang snoer
  • Logitech software
  • Sterke bass

Minpunten

• Helderheid geluid
  • Stof oorschelpen
  • Microfoon geen hoogstandje

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
De Logitech G430 gekocht op aanraden van een vriend. Heb voorheen een steelseries gehad maar deze is helaas kapot gegaan.

Aan de headset moest ik in het begin nog een beetje wennen. Het geluid is wat minder helder dan de steelseries maar geeft daar een zeer goede bass voor terug. Het belangrijkste pluspunt van deze headset is het 7.1 geluid. Dit maakt het spelen van games audiovisueel een stuk leuker. Het geluid wordt naar mijn idee steeds beter al zal dat een kwestie van gewenning zijn.

Doordat ik ook andere randapparatuur uit de Logitech G series bezit is de software van Logitech ideaal en kan ik gemakkelijk switchen tussen de configuratie van mijn keyboard, muis en headset.

De microfoon is prima. Geen hoogstandje maar werkt, zoals verwacht in discord, skype of teamspeak.

De bouwkwaliteit is vooralsnog prima. De headset is behoorlijk flexibel en voelt daardoor soms wat kwetsbaar aan maar dit maakt de headset naar mijn idee juist goed bestand tegen vallen of stootjes. Het snoer is zeer lang en dat is ideaal als je eens per ongeluk je kamer door loopt zonder dat je door hebt dat er nog een headset op je hoofd zit. De oorschelpen vind ik niet heel comfortabel. Het schuurt soms wat tegen mijn oren en dat zorgt er wel eens voor dat ik de headset eventjes af doe. Een voordeel van de oorschelpen is dat deze afneembaar zijn en dus ook wasbaar.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?