Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce3 Ultra chipset - Bekijk alle specificaties

MSI K8N NEO2 Platinum Review

mrskwebdesign 19 oktober 2005, 572 views

MSI K8N NEO2 Platinum

Pluspunten

• Stabiel en geavanceerd moederbord, compatible met zo goed als alle hardware. Veel onboardaansluitingen, zeer tevreden over bijgesloten kabels e.d.

Minpunten

• Biosflash geeft problemen, bij heropstarten van computer kan de biossoftware niet geopend worden. Computer 20 sec. uitzetten en daarna weer aan lost het probleem op.

Layout Score: 4
Na het afdanken van een Elitegroup KT-600 moederbord ben ik overstapt op kwaliteit: MSI. En achteraf een zeer goede keus gebleken. In combinatie met:

AMD Athlon 64 3000+
GeIL 2x 512 DDR-DIMM (Dual channel)
nVidia GeForce2 MX/MX 400 (wordt over 2 weken vervangen)
Maxtor DiamondMax 9 200GB (SATA)

Voor mij (op de grafische kaart na) hèt perfecte systeem...

Overclocking is ook mogelijk in het bios, maar daar heb ik nog niet aangezeten. Zijn er mensen met ervaring met (bijna) dezelfde processor? Graag reactie.

Vooor videobewerking is het systeem zeer geschikt. Pinnacle Studio 9 werkt zeer vloeiend, zij het met een ATI Radeon 9800.

de voor- en nadelen op een rij:

VOOR:

NA:

Heb jij ook een MSI K8N NEO2 Platinum?

Overklok ervaringen met dit moederbord kun je wel vinden op het GoT forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1038615 :)
ik heb deze ook nog in de kast liggen, recent vervangen door een shuttle (sn25 p).
Rap bord, wel met een paar aandachtspuntjes, op got staan er zeer interessante draadjes over.
idd errrug goed over te klokken en zeer stabiel, met een hoop features.

bottleneck bij mij was de winchester cpu (3200+), die mem controller is gewoon ruk.
m'n ocz eldcge pc4000 kon ik bij lange na niet benutten.
tijd voor ene andere proc.
nooit problemen met de bios gehad, ook neit met gemodde biossen.
Ik heb een AMD 3000+ Winchester en dus ook een MSI K8N neo2

mijn geheugen is een beetje bottleneck, moet telkens de diverder veranderen heb namelijk nogal brak twinmos geheugen 2x512 Cas 2.5 en wil max 241 mhz:S

maar ik heb de cpu al op 9x291mhz= +/- 2620 zonder extra volt ga binnenkort proberen de 300 te halen, maar eerst beter geheugen

voor de rest heb ik ook geen ervaring met gemodde biossen, heb wel alle biosupdate's en vond 1.4 toch de fijnste om mee over te klokken
Ik neem aan dat we het hier over een familielid hebben van de nForce 3 Neo2 Platinum 54G ??

Heerlijk bordje echter heb ik wel wat kritiek op MSI =>

1. OF je levert GENOEG kabels mee van GOEDE kwaliteit en niet maar 1 suffe kabel die eigenlijk niet gerounded had hoeven te zijn ... man kreeg dat ding amper goed gebogen |:(
2. ATA + Floppy aansluitingen zitten HEEL ERG IRRITANT bij elkaar !!!
3. Alvast de koeler backplate erop plakken = BAD !!! Gelukkig kreeg ik de Zalman 7000B er nog wel op na wat "aanpassingen" aan het plastic om de socket.

Voor de rest echt heerlijk kwa BIOS en inderdaad de aansluitingen ... vooral de dual GBps kaartjes = O+

* 786562 nero355