Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-RTZ7 Review

Miekje91Newbie 23 september 2016, 391 views

Sony HT-RTZ7

Goed product voor een lage prijs. Erg belangrijk voor mij: geen kabels meer door de woonkamer!

Pluspunten

• Kabel vrij
  • Design strak en mooi
  • Geluidskwaliteit subwoofer
  • Geluidskwaliteit soundbar

Minpunten

• Slechte bluetooth verbinding
  • Geluidskwaliteit multi-room speakers
  • Installatiegemak

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze soundbar, subwoofer en multi-room speakers heb ik nu al enige tijd in huis.

Het installatieproces om alles in gebruik te kunnen nemen was nogal lastig. Hoewel wij thuis best veel weten van apparatuur/computers en ook wifi/internet hebben we er lang over gedaan om alles op hetzelfde netwerk aangesloten te krijgen. Dit kan natuurlijk persoonlijk zijn.

Nadat het gelukt was om alles aan te sluiten hebben we gelukkig wel genoten van het geluid uit de soundbar, tezamen met de subwoofer. Zowel reguliere tv programma's als series en horrorfilms zijn top om te kijken met dit geluid. De subwoofer haalt echt hele lage tonen/bas en maakt de films zeker enger om naar te kijken.
Het surround sound gevoel krijg je door de multiroom speakers. Waar je geen kabels voor nodig bent (bluetooth/wifi) maar helaas wel een stroomkabel....

De multiroom speakers zijn verder wel multifunctioneel, je kunt ze bijvoorbeeld meenemen naar elke kamer in je huis. Of zelfs: in je tuin. Als je maar stroom hebt. Hier maken wij thuis dan ook gretig gebruik van, tuinfeestjes zijn veel gezelliger met achtergrond muziek/geluid!

Al met al vind ik het goede boxen, ik heb thuis in de slaapkamer ook al een soundbar maar merk dat deze van Sony wel een helderder en kwalitatief beter geluid geeft. Ik ben er zeker tevreden mee en zou hem mensen ook aanraden. Vooral als je geen geld hebt om te betalen voor bijvoorbeeld een SONOS systeem.

Nog een paar leuke feitjes: systeem is makkelijk schoon te maken, mooi design, voelt erg stevig aan (ook qua gewicht), kwalitatief goed, bluetooth stoort af en toe (vooral buiten, binnen nog geen last van gehad), leuk voor feestjes om elke kamer van je huis te voorzien van muziek.

Aanrader!

Heb jij ook een Sony HT-RTZ7?