Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Stereoboomm MR200 Review

Ro-Maniak2 24 augustus 2016, laatste update op 24 augustus 2016, 4.353 views

Stereoboomm MR200

Wat mij betreft zijn deze speakertjes helemaal de bom. Ten eerste doen ze wat ze beloven, maar bovendien valt de functionaliteit mij gewoon heel positief mee. En dat voor een erg beperkte prijs als je kijkt naar alternatieven zoals Sonos.

Pluspunten

• Doet wat het belooft
  • Open en flexibel
  • Goede intu´tieve app

Minpunten

• Accuduur
  • Geen line out (zonder hack/tweak )

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Hier dan even een vlugge, in Siri gedicteerde, review.

Als je iets wilt weten over de audiokwaliteit, zoek dan op internet naar reviews van de Stereoboomm 700. De fabrikant heeft dit model namelijk op die vorige variant gebaseerd, enige verschillen zijn (lijken, geen test down gedaan) een minder zware accu en de WiFi/multiroomfunctionaliteit. Kort: ruim, zelfs verrassend, prima voor omvang en prijs.

Hoe werkt het? Je verbindt een nieuw speakertje met de app via een eigen ingebakken wps met de WLAN waar je telefoon op zit. Nb, daarna gaat het er alleen of je op hetzelfde netwerk zit - ik heb een speciaal backbone ssid op 2,4 GHz in de lucht; de mr200s daarop, iDevices op een ander op 5 GHz.

Dan zijn de speakertjes op je netwerk beschikbaar als DLNA (niet getest) en airplay (jippie!!1!) device, waarnaar je kunt streamen vanaf elk device dat dat kan.

Daarnaast ondersteunen ze Spotifyconnect, wat blijkbaar ook werkt met tunein en iheartradio. Dat houdt in dat je in die apps ze ook als zo een target ziet. Het verschil: je streamt niet vanaf je device maar de mr200 speelt rechtstreeks de stream af. Dat is stabieler want je bent niet van twee keer doorgev afhankelijk, even simpel gezegd (en 2x transcoding?).

De app van Stereoboomm toont bovendien vanzelf je DLNA netwerbronnen met muziek, in mijn geval de Synology. Dus dat kun je ook supermakkelijk afspelen in een nette interface.

De app werkt sowieso gewoon goed en intu´tief. In de app zie je alle mr200s die online zijn. Door eentje bovenop een ander te slepen, groepeer je ze. De laatstgenoemde is dan master; in je airplay zie je als naam de master zoals die ook los heette, maar je streamt dan dus naar de groep. Je kunt zoveel samen slepen als je wilt. Meerdere groepen of groepen en losse die elk wat anders afspelen kan. Groepen worden ondanks uitschakelen onthouden. Echter geen pre def groepen die blijven bestaan en waarbij een mr200 bij meerdere groepen kan blijven horen.

Per mr200 kun je kiezen of die L, R of LR kanaal afspeelt. Dus ook 2 combineren in de tuin, 1 links, 1 rechts.

Multiroomfunctionaliteit werkt prima! Geen syncissues. Soms aan het begin even zoeken en dat stottert, maar dan fine. Bereik ook goed. Batterij niet super maar afdoende.

Geen line out om je receiver aan te sluiten, maar de hack is simpel: met een paar schroefjes ben je bij het printplaatje waar de soldeerpunten voor de kanalen netjes aangegeven bloot liggen zodat je je rca kabeltje er bovenop kunt solderen. Inmiddels gedaan en nu is mijn denon Avr x2000m ook een mr200. :D :+ _/-\o_ 8) :*) Moet hem wel op direct houden; surroundmodi voegen lag en dus echo toe ivm andere mr200 (kamer <-> open keuken). :P

Overallconclusie: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Laat me weten als ik iets vergeet.

Zie ook op GoT: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/47981209

Heb jij ook een Stereoboomm MR200?

Wat een bagger maakt siri er van. Zonde van mijn tijd om te lezen.....
Bedankt voor je review. Je hebt net de juiste termen gebruikt waardoor ik verder kan: https://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/. Ik kan de muziek op mijn pc nu zien.

[Reactie gewijzigd door Milmoor op 31 maart 2017 21:08]