Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

Senghir 14 september 2009, laatste update op 15 september 2009, 337 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand!
  • Heel functioneel!
  • Super styling!
  • Scrollen is nog nooit zo leuk geweest :D!

Minpunten

• Bouw kwaliteit had wat beter gemogen.
  • Ze hadden het instellen van het vliegwiel niet zo'n geklooi moeten maken!

Ik heb deze muis al een tijdje geleden gekocht en ik moet zeggen dat hoewel hij een paar foutjes heeft ik NOOIT meer een andere muis wil! (tenzij logitech iets maakt met 3 muis-wielen knopjes voor je pink en met 8000 dps :P )

Ergonomie:
Deze muis is simpelweg perfect gevormd naar je hand! Hij ligt lekker in de hand ondersteunt alle vingers en maakt het werken met de computer veel prettiger! Ik had met mijn oude muis, (de Logitech iFeel MouseMan) soms dat mijn pink of duim zeer deden van intensief gamen maar dat is nu allemaal voorbij! (klinkt net als een goedkope reclame vind je niet?:P)

Functionaliteit:
Er kunnen voor mij niet genoeg knopjes en sortcuts op mijn muis en toetsenbord zitten en de MxRevolution voldoet prima aan mijn wensen! Alle knoppen op de muis zijn afzonderlijk in te stellen met functionaliteiten (cut coppy paste) of zelfs letters of snelkoppelingen van programma's. Het primaire muis-wiel heeft als handig trucje dat hij vrij kan draaien (als een vliegwiel, dus niet kliksgewijs) en dit maakt scrollen van lange pagina's echt makkelijk! Het is overigens ook verslavend :P
Het 2e muiswie heeft als primaire functie om te bladeren tussen programma's en dit is heel handig wanneer je werkt met Vista of Win 7 want dan krijg je het geweldig mooie scherm blader systeem te zien!
En als laatste trucje heeft deze muis ook nog een snel zoek knop waarmee geselecteerde text direct opgezocht kan worden op google (of een andere ingestelde zoekmachine).

Precisie:
Dit had veel beter gemogen op zo'n dure muis. Ik zelf heb de muis gevoeligheid op max staan en ik vind dat er nog wel wat verbeterd kan worden aan de precisie van de muis. Logitech heeft de muis van 800 dpi voorzien wat genoeg is voor de gemiddelde gebruiker maar voor games laat hij toch wat aan te wensen over.

Vormgeving:
Dot was wat mij het meest aansprak over de muis. Ik zelf ben ongelofelijk SiFi fan en de muis had zo rechtstreeks van het bureau van Captain Picard geplukt kunnen worden. Een Dikke 10 hier!!!

Bouwkwaliteit:
Hier kon logitech ook wel iets beter z'n best doen. Voor het overgrote deel houdt de muis het intensive gebruik (minstens 5 uur per dag) goed vol maar aan de zijkanten begint de grip coating los te laten. Op zich niet zo'n ramp want er zit gewoon solide glimmend plastic onder maar toch een minpunt! Een muis hoort niet uit elkaar te vallen!

Drivers:
Ook hier heb ik niets te klagen. Hoewel het een geklooi was in het begin om de instellingen voor het vliegwiel goed te krijgen zit de software verder prima in elkaar en word hij om de zoveel tijd netjes geüpdate!

Prijs:
Ik heb deze muis gekocht toen hij afgeprijsd was naar 60 euro maar de begin prijs van 100 vond ik een beetje overdreven! De muis zal elke cent waard zijn geweest maar toch, 100 euro is een boel geld!
Nu zijn ze zelfs voor veel minder dan 60 te krijgen dus als je er 1tje kunt krijgen, zeker doen ;)!!!

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Bouwkwaliteit:
Hier heb ik zelf niet zoveel last van, al gebruik ik mijn muis ook iets minder intensief. Wel heb ik het gevoel dat het scrollwieltje veel minder 'vrij' draait dan aan het begin. Toen kon ik er een draai aan geven en bleef hij een tijdje doordraaien, nu is het vrij snel over met de pret :(

Ook heb ik met intensief gamen (vooral met shooters) het een en ander aan problemen gehad die me erg deden terugdenken aan de eerdere optische muizen: het niet registreren van snelle bewegingen. Niet constant, maar wel te vaak (en altijd precies op het verkeerde moment) om storend te zijn. Ik heb daarom een G5 gekocht waarbij ik hier helemaal geen last meer van heb. In mijn zoektocht naar oplossingen kwam ik veel mensen tegen met een soortgelijk probleem.

Verder ben ik het wel eens met je review!
gewoon een goed muisje. heb zelf geen last van de minpunten die jij noemt ik sjouw hem zelfs mee naar school waar die in me tas rond stuiterd gebruik hem 10 u / dag makkelijk en tog in 8 maanden tijd nog geen schade te bekennen. enigste minpunt is maar dat doe ik zelf lol mijn bureau is van glas en daar doet die het niet op XD haha
Dankje ;)

Ik zelf heb geen last van dat probleem wat jij naar voren brengt.
Ik heb een speciale muismat gekocht voor optische muizen en ik vind dat de muis prima zijn werk doet daarop. Vroeger op mijn oude muismat is hij wel eens blijven steken maar dat kwam door verkeerde ondergrond.
Een goede muismat is het halve werk ;)