Cooler Master Hyper TX3 Review

Faiz159 13 september 2009, 383 views

Cooler Master Hyper TX3

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Koelerpasta bij de verpakking

Minpunten

• Geen kunnen vinden

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Ik ben op deze koeler gekomen doordat mijn schoonvader problemen had met zijn PC, een Microstar Pentium4 3,1Ghz op een MSI MS7091 moederbord. Het probleem was dat bij het opstarten dat ding afsloeg, of soms herhaaldelijk in het in het opstartscherm kwam en weer afsloeg. Ook draaide de cpu koeler alsof er een Boeing 747 opsteeg. Na wat zoek en speurwerk kwam ik erachter dat de CPU vrij warm werd (pc wizard 2008 gedownload). Zonder al te gekke dingen te doen werd dat ding 70 graden of hoger. Dus de koeler (OEM Coolermaster CPU koeler) kon het werk niet aan. Even hier op de site gekeken naar een betaalbare goede koeler en ben uigekomen op de Hyper TX3. Online besteld en de volgende dag afgeleverd. Het plaatsen van dat ding is binnen een paar minuten gebeurd. Wat wel prettig is, is dat Coolermaster er naast diverse montagebeugeltjes e.d., er ook een tube coolerpasta bij doet (geen idee of andere merken dat ook doen), maar dat maakt het werk wel een stuk eenvoudiger, zelfs voor iemand die dit niet dagelijks doet. De kast weer dicht geschroefd en het systeem gestart. Wat mij direct opviel was het geluidsniveau van de koeler. Hij is nu een stuk stiller dan voorheen. Toen pc wizard 2008, hot cpu, en speedfan laten draaien. De cpu temp bleef rond de 50 graden, aanvaardbaar voor een kast met een beroerde airflow. (geen case fans of andere verkoelende zaken aan boord). Daarna nog even een cpu stress test gedaan, waarbij de cpu iets van 2 uur op 100% heeft staan draaien. De temperatuur piekte niet boven de 62 graden. Als die waarde werd bereikt, dan ging de fan ietsjes sneller draaien (750-790 rpm) en kwam de temperatuur zo tussen de 56 en 57. Toen ik de stress test stopte, koelde het systeem terug naar 52 graden. Door deze kleine investering weer het systeempje nieuw leven ingeblazen, en denk dat mijn schoonvader weer zonder problemen aan zijn clubblaadje kan werken.

Noot: wat ik wel jammer vind, is dat de grote computeronderdelen supers deze betaalbare koeler amper op voorraad hebben en je een veel duurder ding aan proberen te smeren. Dus lang leve het internet, even online bij een internetshopje besteld , volgende dag netjes in huis.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX3?

Interesant,maar ik mis een fototje ,als je dan toch deze review maakt,google dan ff een picture en plak dat erbij.En de prijs ,mag je ook vermelden. ;) dos ,sterros**
Goed koelertje voor weinig geld inderdaad, meer als genoeg voor de meeste processors (zolang ze niet te hoog overgeklokt worden).