Specificaties 3,1" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung S8000 Jet Zwart Review

ptw1977 10 september 2009, laatste update op 10 september 2009, 629 views

Samsung S8000 Jet Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Browsen best ok
  • Mooi en compact
  • Video
  • 3,5 jack met redelijk geluid

Minpunten

• Camera niet top
  • Menu niet super
  • Onbedoeld of juist niet kunnen switchen tussen landscape en portrait
  • Touch werkt niet altijd goed genoeg bij internet
  • Mediaplayer niet top

Nadat ik veel heb gehad aan de verschillende reviews hier schrijf ik zelf maar eens een korte review.

De Samsung Jet kocht ik als vervanger voor mijn N78. Deze was op zich nog prima, maar werd wat lelijk en het internet was niet al te best er op. Dat was dus een belangrijke feature voor mijn nieuwe telefoon, internet. Toen ik voor een reparatie bij een winkel was zag ik de Jet en die had eigenlijk alles wat ik wilde:

- Internet op groot scherm
- relatief compact
- 3.5 mm jack
- GPS
- redelijke camera

Maar goed ik had geen nieuwe nodig, maar toen ik een goed aanbod kreeg van vodafone (gratis bij goedkoop abonnement) heb ik het toch maar gedaan zonder reviews te lezen, die zag ik pas na mijn bestelling. En over het internetten was niet heel positief. Bovenstaande punten loop ik even langs.

internet
Meevaller (gezien slechte reviews)!! Kan altijd beter, maar echt veel beter dan mijn N78. Lekker ruim scherm (goede resolutie!) en redelijk vlot. Wat wel naar is, schakelen tussen portrait en landscape gaat soms (te vaak) onbedoeld. Ook het inzoomen (maar bij veel pagina's overigens niet nodig)en op linkjes klikken is wennen (gaat nu makkelijk). Bij internetten werkt het touchscreen niet helemaal lekker dus, maar voor het overige is het echt een fijn scherm.

relatief compact
Vergeleken bij b.v. Iphone is veel klein, maar hij is toch lekker compact gebleven voor deze featureset.

3,5 mm jack
Klinkt redelijk (minder dan N78), speaker is gewoon slecht.

GPS
Tja, Google maps werkt (via de masten), GPS nog niet aan de praat gekregen (niet echt geprobeerd). Jammergenoeg extra betalen voor Route66 (iets van 60 Euro!).

Camera
Is ook minder dan mijn N78, ondanks de 2 megapix meer. Wel acceptabel en ziet er wel onwijs mooi uit op dat geweldige AMOLED scherm!
Video is wel super overigens.

Overig
Zoals vele al melden, geen mogelijkheid om extra apps te installeren, wel java apps. Werkt allemaal prima, maar is toch wel stapje terug van Symbian. O
ok nog wat kleine irritante (wennen??) dingen.
De POP email werkt, maar is niet echt handig. Je kan bijv. niet makkelijk zoeken/selecteren/als gelezen aangeven.
In het bellog staan ook je ontvangen/verzonden emails. Dat is echt onhandig! Vooral omdat het zoeken naar contacts niet heel snel gaat (wel te doen maar toch).
Mediaplayer is stap terug (pakt playlists niet zo lijkt het)
Het menu/bureablad kan niet in landscape. Tik je bv. een sms en druk je op ok, dan moet je je telefoon weer draaien om verder dingen in te stellen. Dit speelt bij meerdere toepassingen.

Als je een mooie deal kan krijgen is het m.i. wel een aanrade, maar het is geen topper. Ik ben vooralsnog meer dan tevreden. Maar meer dan een jaar wordt het niet. Dan komt er hopelijk een met een mooie nieuwe sirfstar IV en betere mediaplayer/browser.

Heb jij ook een Samsung S8000 Jet Zwart?