Specificaties met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Thrustmaster Y-300CPX Doom Edition voor PS4, Xbox 360, Xbox One, PC Review

So!eX 4 juli 2016, laatste update op 4 juli 2016, 492 views

Thrustmaster Y-300CPX Doom Edition voor PS4, Xbox 360, Xbox One, PC

De headset is erg comfortabel, de doppen zijn groot en vallen met gemak om je oren heen en de bovenkant is verdacht zacht. Uitstekende noise cancelation. Zeker als je ook nog eens aan het luisteren bent naar geluid of muziek.

Pluspunten

• Degelijke kwaliteit voor goedkoop plastic
  • meerdere aansluit mogelijkheden
  • goed geluid (voor mij in iedergeval)
  • microfoon pakt alles op dat het bijna eng is
  • noise cancelation is verradelijk goed
  • comfortabel!
  • niet duur
  • DooM all over the place

Minpunten

• ruis op de achtergrond als het stil is
  • microfoon kan een pijnlijke piep geven bij een tik

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Deze headset voor 30 euro gekocht via een aanbieding van Gamemania. (eigenlijk 40 euro maar omdat ze hem laat leverden ging er nog is 10 euro vanaf). Voor een prijs van 30 euro kan ik er alleen maar heel blij mee zijn.

De bouwmaterialen zijn goedkoop, dat is zeker waar. Toch voelt het erg solide aan, vooral op plekken waar het je zorgen zou moeten baren, de punten waar je doppen uitschuift, zijn degelijk gemaakt. Je hoeft niet bang te zijn dat hij te snel kapot gaat.

Wat er allemaal aan draad mee komt is ook niet mis. een prachtig tussen hubje waar je voldoende mee kan doen. Een usb aansluiten en twee tussen jacks die je tussen je speaker kan zetten. Zo kun je via je normale setup meeluisteren. De microfoon die meegeleverd is kun je makkelijk erop en eraf halen en naar wens buigen, ook hier is niets mis mee.

De headset is erg comfortabel, de doppen zijn groot genoeg en vallen met gemak om je oren heen en de bovenkant is verdacht zacht. Als je hem eenmaal op je hoofd heb valt het je meteen op dat je de buitenwereld niet meer hoort. Zeker niet als je ook nog eens aan het luisteren bent naar geluid of muziek. Dit doet de headset ook superb.

Helaas ervaar ik ook minpunten. Als er geen geluid of muziek te horen is dan hoor je een ruis op de achtergrond. Dit is getest met de usb aansluiting, ik heb hem nog niet geprobeerd op mijn afgeschermde geluidskaart. Ik zal mijn review erop aanpassen zodra ik dat heb kunnen testen. Het geluid klinkt diep en helder, maar helaas ben ik geen audiofiel, dus kunt u mijn woord er niet op vertrouwen dat het ook echt goed audiokwaliteit is. Ik vond het echter meer dan prima!

De microfoon is ook niet mis, naar mijn smaak is hij zelfs te goed. Je hoort daadwerkelijk alles. Zonder de microfoon in te stellen hoort de overkant je stoel kraken, de vogels fluiten buiten en de vingers het toetsenbord en muis mishandelen. Er zit op de hub een handig knopje zodat je jezelf kan horen. Hem daarmee naar wensen instellen is dan weer handig gedaan. Helaas is er ook een grote kans dat de microfoon een pijnlijke oorverdovende piep kan geven als hij aangetikt wordt. Dit is mij in een maand twee keer overkomen en is absoluut niet wenselijk.

Al in al een zeer degelijke en goede headset, zeker voor 30 euro waar ik voor kon krijgen, maar ik vind hem die 50 euro ook waard. Ik denk wel dat ik met zekerheid kan zeggen dat het voor zich spreekt dat het geen audiofielen headset is.

Zeker als je een DooM fan bent als ik, dan is dit een no-brainer ;)

Heb jij ook een Thrustmaster Y-300CPX Doom Edition voor PS4, Xbox 360, Xbox One, PC?